השוק

האיש שטלטל את המניות הישראליות בדרך לכלא? דרמה בוול סטריט

אנדרו לפט, באמצעות חברת המחקר שלו Citron Research, בנה קריירה מרשימה על בסיס זיהוי חולשות וליקויים בחברות נסחרות. הוא הפך לשם דבר בוול סטריט, כאשר המלצותיו לעיתים הובילו לצניחה דרמטית במחירי מניות. כעת הוא בדרך לכלא בגלל גילויים חדשים על שיטת העבודה שלו
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אנדרו לפט, שם שהפך לסמל בעולם ההשקעות, מצא את עצמו לאחרונה בצדו השני של המתרס. השורטיסט הידוע, שבמשך שנים חשף לכאורה הונאות של חברות ציבוריות, עומד כעת בפני האשמות חמורות בהונאה בניירות ערך. 
על פי גלובס, לפט, באמצעות חברת המחקר שלו Citron Research, בנה קריירה מרשימה על בסיס זיהוי חולשות וליקויים בחברות נסחרות. הוא הפך לשם דבר בוול סטריט, כאשר המלצותיו לעיתים הובילו לצניחה דרמטית במחירי מניות. אחת מהצלחותיו הגדולות הייתה חשיפת בעיות בחברת התרופות Valeant, שהובילה לחקירות ולקריסת מחיר המניה.

אולם, לפי כתב האישום שהוגש לאחרונה, מאחורי הקלעים התמונה הייתה שונה לחלוטין. התביעה טוענת כי לפט ניצל את השפעתו כדי ליצור מניפולציות בשוק, תוך שהוא מציג מצג שווא לציבור. לפי הטענות, הוא נקט בפעולות מסחר שסתרו את המלצותיו הפומביות, מה שאפשר לו לגרוף רווחים של מיליוני דולרים.
המקרה מעלה שאלות נוקבות על אמינות המידע בשוק ההון ועל הכוח שיש ל"מובילי דעה" בעולם ההשקעות המודרני. לפט, שהתגאה ביכולתו לחשוף הונאות, מואשם כעת בניצול אותה יכולת לטובתו האישית. זהו סיפור שמדגים את המורכבות והסכנות הטמונות בעולם ההשקעות, במיוחד בעידן הרשתות החברתיות.
ומה חוו ממנו מניות ישראליות? חברת המכשור הרפואי ננוקס כונתה על ידו" תראנוס 2", כמו חברת בדיקות הדם שבילפה לגבי הידע הטכנולוגי שלה באמת, היא זכתה לתיוג של 'פארסה' ו'הונאה'. אינוויז זכתה למחמאות מצדו במיוחד למנכ"ל.
ההאשמות נגד לפט מהוות תמרור אזהרה למשקיעים ולרגולטורים כאחד. הן מדגישות את הצורך בבחינה מדוקדקת של מקורות מידע ובפיקוח הדוק יותר על אנליסטים ומשפיעני שוק. בעוד שהמשפט טרם החל, ברור כי תוצאותיו עשויות להשפיע עמוקות על האופן שבו מתנהל שוק ההון ועל האמון שרוחשים המשקיעים למומחים ולאנליסטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה