השוק

בוול סטריט מתכנסים: "קמלה האריס טובה יותר למניות הטכנולוגיה"

השבוע יהיה בוול סטריט שבוע משמעותי מאוד כשענקיות הטק ימשיכו לפרסם את הדוחות הכספיים והפדרל ריזרב יפרסם את החלטתו על גובה הריבית בארה"ב; בוול סטריט מתחילים להתכנס למוסכמה - קמלה האריס תהיה טובה לשווקים
ניצן כהן |  2
קמלה האריס (צילום shutterstock)
ככל שהבחירות בארה"ב מתקרבות ליישורת האחרונה, המשקיעים מנסים להבין איזה מועמד טוב יותר לשווקים. טראמפ מנסה למצב את עצמו כמי שישחרר את הרגולציה מעולמות הקריפטו אבל קמלה האריס, עושה רושם טובה יותר לעולמות הטכנולוגיה. ככה לפחות חושבים בוול סטריט.
אוקוטי קברק, מענקית ההשקעות האמריקאית Leveraged Shares כותב בסוף השבוע כי השוק מצוי ב"משבר זהות" . "ביום רביעי האחרון, ה-S&P500 נפל לראשונה יותר מ-2% לאחר יותר מ-311 ימי מסחר - הרצף הגדול מאז 2007.
"הדבר ממחיש את הנפיצות של שוק שנסמך בצורה כה משמעותית על מניות הטכנולוגיה - כל מהמורה שפוגעת במניות הטכנולוגיה, בין אם זה חשש לגבי רווחיות תחום הבינה המלאכותית, תקלת IT עולמית, או צעדים להגבלת הסחר עם סין, מובילה לתנודות עזות בשוק כולו. 
"גם הורדות הריבית בסין, אשר מעידות על הרעה כלכלית בסין, הדאיגו את השוק. ייתכן שבחודשים הנותרים של השנה נראה את המשקיעים יותר בררניים בבחירת המניות, ופחות שוק הנע כגל אחד".
באשר לבחירות ההולכות וקרבות, כותב קברק כי "בגזרה הפוליטית, מבחינת השוק, האריס נתפסת כמי שמבינה את חשיבות מגזר הטכנולוגיה לכלכלה, בעוד שביידן דגל במדיניות של הגבלים עסקיים. גם ביחס לטראמפ, הגישה שלה נתפסת כידידותית יותר למגזר העסקי. היא תומכת בגלובליזציה ומדיניות סחר חופשי, בעוד שטראמפ דוגל במדיניות שמעמידה את העסקים האמריקאיים לפני הכול.
"על כן, בחירה של האריס עשויה להיטיב בעיקר עם מניותיהן של חברות הטכנולוגיה, שמוכרות לכל העולם וגם לשוק הסיני. הדבר בא לידי ביטוי בזינוק של מניות הטכנולוגיה לאחר הודעת הפרישה של ביידן. עם זאת, אנחנו כעת במערכת בחירות, ובסופו של דבר, לא משנה מי יבחר, הדבר ימדד במעשים".
השבוע הקרוב יהיה שבוע משמעותי בעונת הדו"חות, עם דו"חות של מיקרוסופט, AMD, פייפאל, אינטל, קויינבייס, מטא, אמזון, מסטרקארד, פייזר, אפל, קואלקום ואקסון.
"הדו"חות של מיקרוסופט, אפל ומטא יתפסו את מירב תשומת הלב, וזאת לאור המשקל הגדול שלהן במדדים המובילים. גם אם יתעלו במעט מעל התחזיות המוקדמות, ייתכן כי בסנטימנט הנוכחי הדבר יתפרש כסימני חולשה.
"גם בזירת המקרו יש שבוע עמוס, עם החלטת הריבית ביום רביעי ודו"ח התעסוקה ביום שישי. למרות הסבירות הנמוכה להורדת ריבית (השוק מתמחר סיכוי של 7%), בשוק יעקבו מקרוב אחר כל איתות לגבי המהלכים הבאים של הבנק הפדרלי. לגבי הישיבה בספטמבר - השוק מתמחר כעת סבירות של 100% כי תתבצע הפחתת ריבית של 0.25%".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תלמידה טובה וצמודה למדיניות ביידן .
    חיים 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היא תיבחר צפוי לנו עוד מכשולים בגלגלים
    סגור
  • 1.
    היא תכניס עוד מיליוני מוסלמים (ל"ת)
    אחד העם 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור