השוק

המניה מתרסקת ב-14%: החברה הזו איבדה 120 מיליארד דולר בשבוע

בשמונת ימי המסחר האחרונים, שווי השוק של אלי לילי נחתך בכ-120 מיליארד דולר, כאשר מניותיה ירדו ב-14% ואתמול לבדו נרשמה ירידה של 4.5%. זוהי הירידה הרצופה הארוכה ביותר במניית החברה מאז 2020, המביאה אותה לרמתה הנמוכה ביותר מאז מאי האחרון
מערכת ice |  1
בתי מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
שוק תרופות ההרזיה, שצפוי להגיע להיקף של 130 מיליארד דולר עד 2030, מתחיל לראות תחרות מוגברת. אלי לילי, אחת החברות המובילות בתחום, חווה לאחרונה ירידה משמעותית בערך מניותיה בעקבות התפתחויות חיוביות אצל מתחרותיה.
בשמונת ימי המסחר האחרונים, שווי השוק של אלי לילי נחתך בכ-120 מיליארד דולר, כאשר מניותיה ירדו ב-14% ואתמול לבדו נרשמה ירידה של 4.5%. זוהי הירידה הרצופה הארוכה ביותר במניית החברה מאז 2020, המביאה אותה לרמתה הנמוכה ביותר מאז מאי האחרון.

הגורם העיקרי לירידה זו הוא ההתקדמות המשמעותית של חברות מתחרות. וייקינג תרפויטיקס הודיעה על התקדמות לקראת שלב ניסוי מתקדם בזריקת הרזיה חודשית, ובמקביל מפתחת גרסה של התרופה הניתנת דרך הפה. בעקבות הודעה זו, מניות וייקינג זינקו ב-39%. במקביל, רושה הודיעה על האצת פיתוח תרופת ההרזיה שלה לאחר תוצאות מעודדות בניסויים.
למרות הירידה בערך מניותיה, מומחים מעריכים כי לאלי לילי עדיין יש יתרון בשוק. ג'ף ג'ונאס, מנהל תיקי השקעות מחברת גאבלי פאנדס, מעריך כי לחברה צפויות "עוד שנתיים של צמיחה טובה". אלי לילי, יחד עם נובו נורדיסק, נחשבות כיום למובילות בשוק עם תרופות מאונג'רו ואוזמפיק בהתאמה.
התפתחויות אלו מדגישות את הדינמיקה המשתנה בשוק תרופות ההרזיה. בעוד שאלי לילי ונובו נורדיסק שלטו עד כה בשוק, כניסתן של חברות נוספות עם פיתוחים מבטיחים עשויה לשנות את מאזן הכוחות בתעשייה. המשקיעים עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, כאשר הפוטנציאל הכלכלי העצום של שוק זה ממשיך למשוך תשומת לב רבה מצד חברות התרופות והמשקיעים כאחד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאת אומרת שעלתה ב 14% מאז מאי (ל"ת)
    מאריק 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור