השוק

ענקית התרופות רוכשת חברה ב-3.2 מיליארד דולר: המניה זינקה ב-75%

ענקית התרופות אלי לילי, רוכשת את חברת הביו-פרמצבטיקה "Morphic Holding", שפיתחה טיפול נדיר למחלות דלקתיות במעי, בעסקת ענק בשווי של 3.2 מיליארד דולר. מיד עם ההודעה, המניה של Morphic זינקה ב-75%
מערכת ice |  2
בורסה (צילום shutterstock)
ענקית התרופות אלי לילי, הודיעה אמש (שני) כי היא רוכשת את חברת הביו-פרמצבטיקה "Morphic Holding" בעסקת ענק בשווי של 3.2 מיליארד דולר. בזכות כך, מניית חברת "Morphic Holding" מזנקת ב-75% במסחר המוקדם. אלי לילי הסכימה לשלם 57 דולר למניה. העסקה תיסגר באופן סופי ברבעון השלישי של שנת 2024.
בכך, תגדיל ענקית התרופות את השוק שלה בטיפול למחלות מעיים. למעשה, "Morphic Holding" מפתחת  טיפולי אינטגרין דרך הפה לטיפול במחלות כרוניות, תוך התמקדות במחלות מעי דלקתיות. למעשה, מדובר בחלבונים הממלאים תפקיד קריטי בתהליכי הידבקות ואיתות של תאים, במיוחד תאים חיסוניים. מדובר בתרופה MORF-057, שכבר קיבלה לפני מספר חודשים את אישור ה-FDA.
מנכ"ל "Morphic Holding", פראבן טיפירני, מסר בהודעה על השלמת עסקת הרכישה של החברה שלו על ידי ענקית התרופות אלי לילי כי ""Morphic Holding" תמיד האמינה כי הפוטנציאל האדיר של MORF-057 להועיל לחולים הסובלים מ-IBD יכול להיות מיועל בעזרת השותף האסטרטגי הנכון. אלי לילי מביאה איתה משאבים ומחויבות שאין שני להם לתחום הדלקת והאימונולוגיה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחחחח
    רונן 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמשייכו לרכוש מלא חברות וואו זה עד אשר תקרסו. בדיוק כך עושות חברות IT מצוין
    סגור
  • 1.
    מנית קמהדע
    מנחם 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבאה בתור זאת קמדע כול אחד יפעל על פי שיקול דעתו אין באמור המלצה כול שהיא
    סגור