השוק

חברת הענק מארה"ב מפטרת עובדים בישראל: המניה התרסקה ב-12%

סינפטיקס מצמצמת פעילות בישראל: המשבר בתעשיית השבבים מכה שוב והעובדים בארץ משלמים חלק מהמחיר. זהו צעד נוסף בסדרת צמצומים שהחלה עם רכישת חברת DSPG הישראלית ב-2021, כאשר כבר אז פוטרו כ-40% מעובדי החברה בישראל וננעל מרכז הפיתוח בכרמיאל.
מערכת ice |  5
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת סינפטיקס, ענקית האמריקאית בתחום פיתוח שבבים וטכנולוגיות ממשק אדם-מחשב, מבצעת גל פיטורים נרחב במרכז הפיתוח שלה בהרצליה, כך על פי פרסום של דה מרקר. המהלך, שהוא חלק מקיצוצים גלובליים בחברה, צפוי להשפיע על עשרות עובדים מתוך כ-100 המועסקים במרכז. זהו צעד נוסף בסדרת צמצומים שהחלה עם רכישת חברת DSPG הישראלית ב-2021, כאשר כבר אז פוטרו כ-40% מעובדי החברה בישראל וננעל מרכז הפיתוח בכרמיאל.
הקיצוץ הנוכחי מתמקד בעיקר בפעילות הקשורה ל-DSPG, המתמחה בשבבים ומיקרו-בקרים למכשירי קצה בבית חכם. במקביל, סינפטיקס מתכוונת להמשיך ולפתח את פעילות Emza, חברה ישראלית נוספת שנרכשה ב-2022, המתמחה בפתרונות חישה ווידאו למכשירי קצה ומצלמות. שינוי זה משקף מגמה רחבה יותר בתעשייה, עם התמקדות גוברת בטכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית וזיהוי נוכחות אנושית (HPD).

המצב הכלכלי של סינפטיקס משקף את האתגרים הניצבים בפני תעשיית השבבים העולמית. שווי החברה ירד ל-3.46 מיליארד דולר, עם ירידה של 21% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים. הדו"חות הכספיים האחרונים מראים ירידה משמעותית בהכנסות, עם קיפאון כמעט מוחלט בשלושת הרבעונים האחרונים. מגמה זו מדגישה את הצורך של החברה בהתייעלות ובמיקוד מחדש של משאביה.
בתגובה לאירועים, הצהירה סינפטיקס על מחויבותה להמשיך ולהשקיע במרכז הפיתוח הישראלי, תוך התמקדות בטכנולוגיות HPD ופיתוח יכולות מיקרו-בקרים. החברה הדגישה כי ההחלטות על הקיצוצים לא התקבלו בקלות ראש, וכי היא מחויבת לתמוך בעובדים המושפעים מהשינויים. עם זאת, היא רואה בצעדים אלו הכרח להבטחת הצלחתה ארוכת הטווח.
אירועים אלו בסינפטיקס מהווים תזכורת נוספת לאתגרים המורכבים הניצבים בפני תעשיית ההייטק הישראלית והעולמית. הם משקפים את הצורך המתמיד של חברות טכנולוגיה להתאים את עצמן לשינויים מהירים בשוק, לחדש ולהתייעל. בעוד שהקיצוצים מהווים מכה קשה לעובדים המושפעים, הם גם מדגישים את החשיבות של גמישות וחדשנות מתמדת בתעשייה תחרותית זו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבאס.. (ל"ת)
    סיגלי 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שיפול כל היייטק ומחירי הדירות יחד איתם (ל"ת)
    גוגו מן 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • כשייפול ההייטק הדבר האחרון שמעניין אותך זה מחירי הדירות
    גלעד 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תהיה יותר עסוק מאיפה אתה מביא אוכל הביתה
    סגור
  • וממה תקבל הבטחת הכנסה?
    יופלה 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבין...כל עובד הייטק מחזיק עוד אדם כמוך...אחד לפחות...אם לא שניים. עם המס שאני משלם בחודש אתה יכול לחיות חצי שנה...זה נכון לעובדי הייטק לבוחרים בבורסה ולכל התחום שמייצר כסף. אם ההייטק יפול...תקבל פחות
    סגור
  • מחירי הדירות מטורפים לא בגלל ההייטק
    t 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלא בגלל הממשלה שלא דואגת לבנייה והגדלת היצע הדירות.
    סגור