השוק

פער של 600 מיליארד דולר: ההשקעות בבינה מלאכותית באמת משתלמות?

לוקה מנוזי, חוקר תחום הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך  ניתוח על השקעות בתחום הבינה המלאכותית והמאבק של הסקטור לעבור לרווחיות וטען כי "יש פער גדול בין ההכנסות להוצאות בתחום הבינה המלאכותית. למרות זאת, אנו ממליצים למשקיעים לשמור על עמדתם הנוכחית בזכות המשך ההשקעות בתחום"
מערכת ice | 
בינה מלאכותית-אילוסטרציה AI
לוקה מנוזי, חוקר תחום הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך היום (שני) ניתוח על השקעות בתחום הבינה המלאכותית והמאבק של הסקטור לעבור לרווחיות.
"סקטור הבינה המלאכותית (AI) נמצא כעת תחת בחינה מדוקדקת בשל חששות מבועה פוטנציאלית, עם פער משמעותי בין השקעות בתשתיות ובין ההכנסות המופקות מבינה מלאכותית. קרן סקויה קפיטול מעריכה פער זה בכ-600 מיליארד דולר, זאת בהתבסס על 150 מיליארד דולר של הכנסות חזויות ממחלקת מרכזי הנתונים של NVIDIA, תוך התחשבות גם בעלות הכוללת של מרכזי נתונים של AI.
יש לקחת בחשבון גם את לוח הזמנים להפחתת הוצאות הון על שרתים ותשתיות, הנע בין שש לשבע שנים, מכיוון שהוא מפחית את ההשפעה לטווח הקצר על הרווחיות, ובכך מותיר יותר זמן למונטיזציה. ללא תלות בעיתוי, פער זה צריך להיסגר, אם על ידי צמצום ההוצאות בתשתיות או על ידי שיא במונטיזציה.
כדי לספק הקשר למכשולים הגבוהים שבפניהם ניצב האקוסיסטם של הבינה המלאכותית, חשוב לזכור שההוצאה הגלובלית על IT הייתה קרובה ל-4.7 טריליון דולר ב-2023, לפי Gartner, מתוכם 913 מיליון דולר הוצאו על תוכנה.
באופן כללי, חברות תוכנה מתמודדות עם אתגרים במונטיזציה של בינה מלאכותית, זאת מכיוון שיצירת כלי AI בעלי ערך משמעותי ושילובם אצל הלקוחות היא תהליך ארוך ומסובך. שנית, השפעות שלאחר המגפה עדיין משפיעות על מחזורי המכירות. בעולם החדש הזה, מכירות IT ותוכנה צומחות בקצב נמוך בהרבה בהשוואה לעבר. יתר על כן, ישנם חששות ש-AI עלול להקטין את השוק הפוטנציאלי על ידי החלפת עובדים.
למרות אתגרים אלה, אנו מאמינים שחברות תוכנה יפצו על אובדן מקומות העבודה באמצעות כוח התמחור שלהן, הנתמך בעלויות מעבר גבוהות. בנוסף, הזדמנויות קיימות ליצירת מוצרים חדשים עם הצעת ערך ברורה עשויות להרחיב את השוק הפוטנציאלי.
בעוד שמוקדם מדי להסיק מסקנות לגבי מונטיזציה של האקוסיסטם בבינה המלאכותית נראה כי לפחות כרגע מחזורי ההשקעות נמשכים כרגיל. רק הזמן יגיד אם ציפיות ההכנסות הגבוהות הללו יתממשו ואם הפער בין ההכנסות להוצאות ייסגר. בינתיים, אנו ממשיכים לעקוב אחר מגמות של שילוב בינה מלאכותית בפעילותן של חברות התוכנה.
לסיכום, אנו נשארים בעמדה קונסטרוקטיבית לגבי נושא מחשוב הענן וה-AI שלנו. בעוד שאנו צופים תנודתיות מוגברת בשבועות הקרובים, אנו ממליצים למשקיעים לשמור על עמדותיהם בגזרת הבינה המלאכותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה