השוק

הבנקים בישראל יספקו הטבה חריגה? זה הצעד שננקט לאור הקריסה

השר מאיר פרוש בפנייה למפקח על הבנקים: "אבקשך להנחות באופן דחוף את כלל הבנקים בישראל לדחות את הגבייה לזמן סביר לאחר חידוש פעילות מערכות המחשוב, ובמידה והדבר אינו אפשרי להבטיח כי אלו שלא יעמדו בתשלומים במועד זה מסיבה זו לא ייפגעו"
מערכת ice |  3
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
פניות של הציבור שהגיעו ללשכתו של השר לירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש מיהדות התורה, הביאו אותו לכתוב פנייה למפקח על הבנקים דניאל חחיאשוילי, בעקבות תקלת המחשוב העולמית שגרמה לקריסה כוללת, להנחות את הבנקים לדחות את הגבייה לזמן סביר לאחר חידוש פעילות המערכות.
בפנייה שצוינה כ"דחוף", כותב פרוש: "הנדון: דחיית גביית תשלומים בעקבות תקלת מחשוב במערכות הבנקים. מערכות מחשוב של מספר בנקים בישראל אינם פועלים בשעות האחרונות בעקבות תקלת מחשוב עולמית המשפיעה גם על בתי חולים וגופים חשובים נוספים. כתוצאה מכך, ללקוחות הבנקים אין אפשרות לבצע פעולות בחשבון, כגון העברות, הפקדות מזומן וצ'קים באמצעות הכספומטים או האפליקציה, ועוד".

עוד הסביר: "המשמעות היא שרבים אשר בימים אלו מחויבים בתשלומים על צ'קים, הוראות קבע, אשראי, הלוואות, משכנתא, ועוד יקלעו שלא מרצונם למצב בו אין באפשרותם הטכנית לעמוד בתשלומים אלו ויהיו לכך השלכות מיידיות בהיבט של חזרת צ'קים, אי כיבוד הוראות קבע ותשלומים נוספים, וארוכות טווח בהיבט של דירוג אשראי, ועוד".
פרוש דרש: "אבקשך להנחות באופן דחוף את כלל הבנקים בישראל לדחות את הגבייה לזמן סביר לאחר חידוש פעילות מערכות המחשוב, ובמידה והדבר אינו אפשרי להבטיח כי אלו שלא יעמדו בתשלומים במועד זה מסיבה זו לא ייפגעו". העתקים נשלחו גם לפרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תתרחקו
    אני שיודעת 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגיע הזמן לסגור את הבנקים ולפתוח ערוצים שפויים הפקידים בבנק לא נעימים בעיקר בפאגי ובבינלאומי תתרחקו מניסיון
    סגור
  • 2.
    השוואה מצחיקה!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יותר קל להוציא מהציבור כסף על ידי הקמת בנק,מאשר על ידי שוד בנק-ברטולד ברכט סופר!
    סגור
  • 1.
    מזג האוויר!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנקאי זה 1 שייתן לך מטריה ביום קיץ וייקח לך אותה כשהגשם הראשון יתחיל לרדת-מארק טווין סופר אמריקאי!!!!
    סגור