השוק

המפקח על הבנקים תוקף את רשות ני"ע: פיקדון בלי ביטחון - מסוכן לציבור

דני חחיאשווילי, המפקח על הבנקים תוקף את המכשיר החדש שמנסה לקדם רשות ניירות ערוך - פיקדון בלי ביטחון לשמור על הכסף; חחיאשווילי אומר שהמציאות הזו תסכן את יציבות המערכת ותסכן את כספי הציבור
ניצן כהן |  1
דניאל חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל)
לאחרונה אישרה רשות ניירות ערך לחברות, תחת מגבלות, לקבל פיקדונות מהציבור, להבטיח להם תשואה מראש וזאת מבלי שיהיה כלי שיבטיח שהלקוח בסופו של יום יקבל את הכסף וכמובן את הריבית. המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי, תוקף היום את ההחלטה הזו ומזהיר מפני מצב בו החברות הללו לא יוכלו להחזיר את הכסף לציבור ויסכנו את היציבות של המערכת הפיננסית כולה.
"הפיקוח על הבנקים פועל להגביר את השקיפות לגבי המחירים של המוצרים הבנקאיים ויכולת ההשוואה בין הבנקים השונים. בשבוע החולף פרסם הפיקוח על הבנקים הוראה שמחייבת בנקים לפרסם באתר האינטרנט שלהם בכל רגע נתון את הריבית שהם משלמים על פיקדונות.
"מידע כזה, יאפשר ללקוחות להשוות בצורה טובה יותר את הריבית שהם יקבלו על הפיקדון המוצע בכל בנק. במקביל הוא יוכל להביא להתפתחות של מתווכים שיאספו את המידע עבור הציבור וימליצו לו היכן כדאי לו לשים את כספו.
המפקח על הבנקים ביקש להדגיש כי "לצד קידום צעדים אלו, חשוב להבהיר, שאין מקום למציאות בה גוף מגייס פיקדונות מהציבור ונותן אשראי מתוך פיקדונות אלו, אך לא פועל תחת רישיון בנקאי ורגולציה יציבותית מתאימה. אין לזה אח ורע בעולם ומציאות כזו עלולה להיהפך למדרון חלקלק שיעמיד בסיכון את יציבותה של המערכת הפיננסית ואת כספי הציבור בקרות אירוע משברי".
המפקח סיכם כי "כדי להביא להגברת התחרות במערכת הפיננסית, ומבלי לפגוע ביציבות, חשוב לפעול בשיתוף פעולה בין כל גורמי הממשלה תוך הבנה של הסביבה העסקית והתחרותית והקשבה לשחקנים השונים הפעילים בו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שכל שומרי הסף בבנק ישראל ידאגו יותר ללקוחות כמו שהם דואגים לבנקים וכל בנק שיעשה הפרה,שייקנס במיליונים שיעברו למטרה צודקת כמו הנכים,הפנסיונרים וכו'.רק כך הבנקים ילמדו שיותר טוב להם מבחינה עסקית להסדיר את הפעילות שלהם בחקיקה כדי להוריד את יוקר המחיה!!!!!
    סגור