השוק

עלייה של כ-22% בייבוא מוצרי צריכה: אלו נתוני סחר החוץ של ישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את דוח חודש יוני, לפיו הגירעון הסתכם ב-7.6 מיליארד שקל. יצוא תעשיות הטכנולוגיה המעורבות עילית ירד ב-17.7%. וגם: איך נראים הנתונים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה?
מערכת ice | 
יבוא מוצרים (צילום unsplash)
אתמול (ראשון) פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתונים עבור חודש יוני 2024 בנוגע ליבוא ויצוא סחורות. על-פי הדוח, היצוא בחודש יוני השנה הסתכם ב-17.4 מיליארד ש"ח. על-פי חישוב נתוני המגמה, בחודשים של אפריל ועד יוני השנה ירד יצוא הסחורות ב-2.6% בחישוב השנתי. נתון זה התקבל לאחר עלייה של 2.8% בחודשים של ינואר ועד מרץ 2024. 
היבוא הסתכם ב-25.1 מיליארד שקל. על פי נתוני המגמה לחודשים של אפריל ועד יוני יבוא מוצרי הצריכה עלה ב-22.1%. עוד נמסר כי יבוא הסחורות, על-פי חישוב נתוני המגמה, עלה ב-12.2% וזאת בהמשך של עלייה של 7.7% בחישוב שנתי בחודשים של ינואר ועד מרץ. 
הגירעון בסחר הסחורות הסתכם ב-7.6 מיליארד שקל. הגירעון המסחרי של הסחורות (ללא אוניות, מטוסים, יהלומים וחומרי אנרגיה) בחודשים של ינואר ועד יוני השנה הסתכם ב-36.2 מיליארד שקל. באותה התקופה בשנה שעברה הסתכם הגירעון ב-41.9 מיליארד שקל. עוד נמסר בדוח כי יצוא תעשיות הטכנולוגיה המעורבות עילית ירד ב-17.7%. יבוא מוצרי הצריכה, לעומת זאת, עלו ב-22.1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה