השוק

חברת הענק הישראלית נמכרת ב-80 מיליון שקל: מי החליטה לרכוש?

המשביר לחקלאי, עוברת לבעלות חדשה. קרן ההשקעות לגאסי רוכשת את החברה מידי קרן הפרייבט אקוויטי סקיי תמורת 80 מיליון שקל
מערכת ice | 
עסקים - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עסקה משמעותית בענף החקלאות הישראלי יוצאת לדרך: קבוצת המשביר לחקלאי, אחת החברות המובילות בתחום אספקת מוצרים לחקלאות, עוברת לבעלות חדשה. קרן ההשקעות לגאסי רוכשת את החברה מידי קרן הפרייבט אקוויטי סקיי תמורת 80 מיליון שקל, במהלך המסמן תקופה חדשה עבור החברה הוותיקה, כך על פי פרסום בכלכליסט.
המשביר לחקלאי, שהוקמה ב-1993 כפיצול מהמשביר המרכזי ההיסטורי, הפכה תחת ניהולה של סקיי לשחקנית משמעותית בשוק. עם מחזור הכנסות שנתי של כחצי מיליארד שקל ו-25 סניפים ברחבי הארץ, החברה מספקת מגוון רחב של מוצרים לתעשיית החקלאות, מחומרי הדברה ועד מוצרי אריזה. בין לקוחותיה נמנות חברות מובילות במשק הישראלי, כגון ICL, אדמה, וכתר.

העסקה מגיעה בנקודת זמן אסטרטגית עבור ענף החקלאות הישראלי. אילון פנחס, מייסד ומנהל-שותף בקרן לגאסי, מצביע על הזדמנויות צמיחה משמעותיות: "אנו מאמינים כי הפרויקטים המתוכננים לשיקום נזקי המלחמה בצפון ובדרום, לצד השקעות צפויות מצד המדינה בתחום החקלאות להבטחת הביטחון התזונתי, מהווים הזדמנות משמעותית עבור המשביר לחקלאי."
עסקה זו משקפת מגמות רחבות יותר בשוק ההון הישראלי, עם קרנות השקעה המגלות עניין גובר בחברות בינוניות ומשפחתיות. היא גם מדגישה את החשיבות האסטרטגית של ענף החקלאות בכלכלה הישראלית, במיוחד בתקופה של אתגרים ביטחוניים וכלכליים. עם המעבר לבעלות חדשה, כל העיניים נשואות לראות כיצד תתפתח המשביר לחקלאי בעידן החדש ואילו חידושים היא תביא לענף החקלאות הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה