השוק

כשכל השוק מגמגם: מניית המשביר זינקה ב-14% בחודש | זו הסיבה

שוק המניות איבד גובה החודש ודי ברור למה; אבל  בכל זאת, החודש הייתה זו מניית המשביר 365 שכיכבה על המסכים כשהמניה עשתה מהלך עליות של 14% החודש - וזו הסיבה
ניצן כהן | 
רמי שביט (צילום יונתן לוי)
עבר זמן רב (יחסית) מהפעם האחרונה בה מניית המשביר 365 עשתה מהלכים גדולים, אבל הנה החודש עלתה המניה ב-14%, ואת המהלך הזה היא עשתה לאט לאט בעיקר כי אין בה יותר מידי מחזורים. כלומר, מיעוט מוכרים ומשאלה פני הדברים פחות מניות החברה עוברות ידיים, אבל עדיין המניה עשתה ראלי של 14% בחודש וזה הופך את הדברים למעניינים.
אז מה קרה במשביר 365? באופן עקרוני כלום. אבל בקליפת אגוז נספר שיש משהו ואלמלא מיעוט המוכרים במניה, הרי שנראה היה שיותר כסף מוסדי היה עובר שם ונסביר.
המשביר היא למעשה שני דברים: רשת קמעונאות הלבשה ואופנה והדבר השני היא מועדון  לקוחות ענק. הרשת ממוצבת בסך הכל טוב, כלומר המותג מוכר על יתרונותיו וחסרונותיו.
מה שפועל לחברה כמו המשביר 365 וזה למעשה מה שדוחף את המניה כבר חודש, זו העובדה שכרגע לפחות קונצנזוס התחזיות מדבר על כך שיותר אנשים יישארו בבית החודש, כלומר פחות אנשים יטוסו לחו"ל בעיקר בגלל השפעות המלחמה (מיעוט חברות תעופה זרות שנוחתות כאן ועליית מחירים בחברות שכן פועלות מכאן).
התהליך הזה למעשה מותיר יותר כסף בכיס של הציבור הישראלי חובב הקניונים והטיסות לחו"ל. אז כשעם ישראל טס פחות לחו"ל הוא מתנקז לבילוי השני המועדף עליו - קניונים וקניות וכאן המשביר 365 נכנסת לתמונה.
בדוחות הרבעון הראשון של השנה כותבת החברה למשקיעים כי העלייה בהיקף ההכנסות הרבעוניות (ביחס לרבעון המקביל אשתקד) מיוחסת למיעוט טיסות לחו"ל. עכשיו, המשביר מכרה ברבעון הראשון של השנה בהיקף כספי כולל של 222.3 מיליון שקל לעומת 217 מיליון שקל ברבעון המקביל.
המשביר 365 הצליחה ברבעון הראשון לשפר גם את הרווח הגולמי שלה וזה אומר שאם היא עבדה ברבעון הראשון של 2023 על שיעור רווח גולמי של כ-45% הרי שברבעון הראשון של 2024 היא עמדה כבר על שיעור רווח גולמי של 46% וזה נתון חשוב כי הוא מסמן למעשה שהחברה מצליחה או להעלות מחירים ללקוחות (והם ממשיכים לקנות) או לחילופין שהוא מצליחה לשפר את התנאים מול הספקים. החברה אמרה בדוחות הרבעון הראשון שמדובר בשיפור התנאים מול הספקים וזה כבר לא רע בכלל.
שני נתונים מעניינים נוספים שכדאי לשים אליהם לב במשביר 365 היא הירידה בהוצאות התפעול שלשיטת החברה נבעה בין היתר, מצמצום מצבת כוח האדם והפחתה משמעותית בהוצאות המימון לאחר שהחברה פרעה אג"ח וצמצמה את מצבת החובות הכללית שלה.
שילוב של הפרמטרים האלה יכול להיות הסבר, מדוע המניה מתנהגת כמו היא מתנהגת בחודש האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה