השוק

שופרסל בקרב על הפיצויים: המנכ"ל והיו"ר שעזבו יחטפו מכה?

הגופים המוסדיים, שבעבר תמכו במינויו של יצחק אברכהן, מובילים כעת מהלך דרמטי לקיצוץ משמעותי בפיצויים שלו ושל אורי וטרמן המנכ"ל היוצא. המשא ומתן המורכב, הכולל את בעלי השליטה החדשים, חברת הייעוץ עמדה, והמנהלים הפורשים עצמם, חושף מתחים עמוקים בין האינטרסים של בעלי המניות לבין ציפיות ההנהלה הבכירה
מערכת ice | 
יצחק אברכהן האחים שלומי ויוסי אמיר (צילום סיון פרג', יחצ, vecteezy, unsplash)
מאבק על פיצויי פרישה מעורר סערה בשופרסל: בעקבות רכישת השליטה בחברה על ידי האחים אמיר, נקלעה שופרסל למחלוקת סוערת סביב תנאי הפרישה של היו"ר לשעבר איציק אברכהן והמנכ"ל לשעבר אורי וטרמן. הגופים המוסדיים, שבעבר תמכו במינויו של אברכהן, מובילים כעת מהלך דרמטי לקיצוץ משמעותי בפיצויים. המשא ומתן המורכב, הכולל את בעלי השליטה החדשים, חברת הייעוץ עמדה, והמנהלים הפורשים עצמם, חושף מתחים עמוקים בין האינטרסים של בעלי המניות לבין ציפיות ההנהלה הבכירה.
על פי הפרסום בכלכליסט, במוקד הוויכוח עומדים מענקים מיוחדים בסך 5 מיליון שקל לאברכהן ו-3.2 מיליון שקל לוטרמן, לצד תנאי פרישה נדיבים הכוללים תקופות הודעה מוקדמת ארוכות ושכר מלא לחודשים רבים. הצעות אלו, שאושרו על ידי דירקטוריון שופרסל בתמיכת האחים אמיר, נתקלו בהתנגדות נחרצת מצד הגופים המוסדיים וחברת הייעוץ עמדה. הביקורת מתמקדת בטענה כי מדובר ב"מצנחי זהב" מופרזים, החורגים ממדיניות התגמול המקובלת ומההסכמים המקוריים.

המאבק על תנאי הפרישה משקף דילמה רחבה יותר בעולם התאגידי: כיצד לאזן בין תגמול ראוי למנהלים בכירים לבין האינטרסים של כלל בעלי המניות. הגופים המוסדיים טוענים כי יש להגביל את היקף הפיצויים כדי למנוע תקדים מסוכן ולשמור על האינטרסים של המשקיעים. מנגד, תומכי ההצעה המקורית מדגישים את תרומתם של אברכהן ווטרמן לחברה ואת הצורך לכבד הסכמים קיימים.
התפתחות זו מהווה נקודת מפנה משמעותית ביחסים בין ההנהלה הבכירה לבין המשקיעים המוסדיים בשופרסל. האכזבה מתפקודו של אברכהן, שהובילה למכירת מניות משמעותית לאחים אמיר, מסמנת שינוי בתפיסת המוסדיים את תפקידם בפיקוח על הנהלת החברה. התוצאה הסופית של המשא ומתן עשויה להשפיע לא רק על עתידם הכלכלי של אברכהן ווטרמן, אלא גם על הסטנדרטים לתגמול מנהלים בכירים בשוק הישראלי בכללותו.
המחלוקת בשופרסל מדגישה את המורכבות של ממשל תאגידי בעידן של שינויי בעלות ואקטיביזם של משקיעים. היא מעלה שאלות קריטיות על האחריות של דירקטוריונים, הכוח הגובר של משקיעים מוסדיים, והאתגרים בקביעת מדיניות תגמול הוגנת ואפקטיבית. ככל שהמשא ומתן ממשיך, עיני השוק נשואות לשופרסל, בציפייה לראות כיצד יפתר העימות ואילו השלכות יהיו לתוצאותיו על עתיד הממשל התאגידי בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה