השוק

קרן גשרים תשבור את השוק? "סיכון נמוך במציאות כלכלית מורכבת"

קרן גשרים מרחיבה את אפשרויות ההשקעה, ופותחת לראשונה את ההשקעה בקרן דרך קופת גמל בניהול אישי (IRA). המודל מייצר אפיק השקעה ייחודי שמהווה אלטרנטיבה עדיפה לרובד הסולידי השקלי. המנכ"ל יגאל צמח: "בסביבה הנוכחית מחפשים המשקיעים אפיקים שמאפשרים להניב תשואות עודפות ביחס לאפיקים דפנסיביים מקבילים"
מערכת ice | 
יגאל צמח (צילום יחצ)
קרן גשרים, המתמחה בעמדת אשראי מגובה נכסי נדל"ן בישראל, הודיעה היום (שלישי) על הרחבת אפשרויות השקעה בקרן כאשר השיקה לראשונה את אופציית ההשקעה דרך קופת גמל בניהול אישי (IRA). עצם המהלך נועד לאפשר לחוג המשקיעים הכשירים בישראל, המנהלים את כספם באמצעות IRA, להנות מגיוון אפקטיבי של תמהיל ההשקעות באמצעות שילוב השקעה בקרן חוב לא-סחיר (Private Debt) בישראל, המגובה בנכסי נדל"ן איכותיים, ומהווה אלטרנטיבה לרובד הסולידי בתיק הנכסים.
קרן גשרים מוגדרת כ"קרן חוץ לא-סחירה" ובשל כך ניתן יהיה להשקיע בקרן ולנצל את רף התקרה המזכה ב-IRA, בסך 5.9 מיליון שקל, נכון ליוני 2024. כמו-כן, ניתן יהיה להקים IRA בנפרד הן לקופת גמל והן לקרן השתלמות, בגבולות התקרה, וזאת באמצעות כל אחד משלושת הגופים הפיננסיים: גלובל-נט, הפניקס ומיטב.
פעילות גשרים, כקרן אשראי פרטית וותיקה, נועדה ליצור אלטרנטיבה לחוב הבנקאי המסורתי תוך ניצול האזורים בהם הבנקים מאותגרים מבחינת מתן הלוואות והלימות הון, כמו גם נוכח הליכי בירוקרטיה מסורבלים ומתמשכים שמאפיינים את המערכת הבנקאית, ובכך לתפוס את מקומם כצינורות מימון חלופיים או משלימים עבור לווים המעמידים כנגד ההלוואות בטוחות נדל"ן איכותיות (דירות מגורים) באזורי ביקוש, ככרית ביטחון עבה במיוחד התואמת את מדיניות הקרן.
בסוף חודש מאי רשמה קרן גשרים ציון דרך משמעותי, כחמש שנים מיום הקמתה, כאשר העמידה  אשראי בהיקף מצטבר של למעלה מ-300 מיליון שקל, זאת ללא אירועי 'דיפולט' (כשל חוב). בכוונת מנהלי הקרן להמשיך לנצל את היצע ההזדמנויות שנוצרו בשוק, ברקע האקלים המאקרו-כלכלי המורכב, כדי להעמיד אשראי לפרופיל לווים שעונים על מדיניות הקרן, בכפוף לכל הליכי החיתום שמבצעת. כמו-כן, ברקע הסביבה המאתגרת, בקרן מזהים מגמה הולכת וגוברת של משקיעים המחפשים אחר אפיקי השקעה שמרניים בהם גלומה אפשרות ליציאה בקלות יחסית, זאת תוך פוטנציאל לגרוף תשואות עודפות ביחס לאלה המוצעת באפיקים מקבילים, כמו קרנות כספיות או פיקדונות קצר מועד.
כמו-כן, עבור ציבור המשקיעים, חוב פרטי שאינו נסחר בשוק הציבורי מגלם חלופה דומה לאיגרות חוב סחירות, מבחינת יציבות התשואה ומידת החסינות מול כשלי אשראי אך עם תשואה עודפת. כמו כן, אשראי לא סחיר מאופיין בקורלציה נמוכה לתנודתיות השווקים, ומאפשר יצירת אומדנים ותחזיות יציבות יחסית להחזר החוב.
פתיחת האפשרות להשקעה בקרן גשרים באמצעות פלטפורמת הניהול האישי (IRA) מאפשרת למשקיע לקבל לידיו את השליטה המלאה על ניהול הכספים בקופות הגמל, כך שביכולתו להשקיע לפי שיקול דעתו. אפיק זה, יש לציין, מתאים בעיקר לחוסכים מיומנים, בעלי תודעה מפותחת להשקעות ורצון לניהול כספי ההשקעה בצורה יעילה.
במסגרת ה-IRA נשמרים עבור העמית (חוסך) כל סל הטבות המיסוי שניתנות בקופת הגמל, זאת לצד חיסכון בעלויות הניהול. כמו-כן, מודל ה-IRA מאפשר גם את העברת סמכויות הניהול למנהל השקעות מקצועי, כחלופה לניהול עצמי של הכסף.
יגאל צמח, יו"ר ובעלים משותף בקרן גשרים: "פתיחת הקרן להשקעה גם דרך IRA מרחיבה את בסיס המשקיעים בקרן ומאפשרת להנות מתשואות עודפות בפרופיל סיכון נמוך מאוד במציאות כלכלית מורכבת, זאת תוך ניצול מיטבי של סביבת ריבית הגבוהה. מודל הקרן מייצר מוצר השקעה ייחודי שמהווה אלטרנטיבה לרובד הסולידי השקלי בתיק ההשקעות ומאפשר להפחית באופן אפקטיבי את המתאם לתנודות השוק הסחיר. זו אבן דרך נוספת בהנגשת ההשקעה בקרן ויישום האסטרטגיה שהתוותה גשרים במיצובה כשחקנית הדומיננטית בתחום פתרונות אשראי אלטרנטיביים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה