השוק

טעות ב-150 מיליארד דולר: מייסד קרן ההשקעות בפספוס ענק

מייסד קבוצת סופטבנק חושף מדוע מכר מניות של אנבידיה, היום אחת החברות הלוהטות בעולם: "זה מתסכל להיזכר בהזדמנויות שפספסתי, נאלצתי למכור את המניות בדמעות". אילו סופטבנק הייתה שומרת על אחזקותיה בנבידיה, הן היו שוות כיום כ-160 מיליארד דולר"
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום shutterstock)
מסיושי סון, מייסד קבוצת סופטבנק, חשף בכנס בעלי המניות השנתי של החברה בטוקיו את אחת הטעויות הגדולות בקריירה שלו: מכירת מניות חברת השבבים אנבידיה בשנת 2019. החלטה זו התבררה כטעות יקרה שעלתה לחברה הזדמנות להרוויח כ-150 מיליארד דולר.
"זה מתסכל להיזכר בהזדמנויות שפספסתי", אמר סון בגילוי לב. "נאלצתי למכור את המניות בדמעות". הוא הסביר שבאותה תקופה, קרן ההשקעות Vision Fund של סופטבנק הרגישה צורך לממש רווחים.

בשנת 2019, Vision Fund מכרה את כל אחזקותיה באנבידיה, שהסתכמו ב-4.9% מהחברה, ורשמה רווח של 3.3 מיליארד דולר על השקעה ראשונית של כ-700 מיליון דולר. באותה עת, נראה היה כמהלך מוצלח. אולם, מאז אנבידיה חוותה עלייה מטאורית בשווי שלה, בעיקר בזכות הביקוש לשבבים שלה ביישומי בינה מלאכותית.
אילו סופטבנק הייתה שומרת על אחזקותיה באנבידיה, הן היו שוות כיום כ-160 מיליארד דולר. במילים אחרות, המכירה ב-2019 עלתה לסופטבנק הזדמנות לרווח של יותר מ-150 מיליארד דולר. 
לסיכום, סון שיתף את חזונו לעתיד, בו הוא מאמין ש"בינה מלאכותית על" תהיה פי 10,000 יותר חכמה מבינה אנושית ותסייע בהתמודדות עם אתגרים כמו מחלות, תאונות דרכים, מלחמות ואפילו התנגשות מטאורים. "אני מאמין ברצינות שהסיבה שמסיושי סון נולד היא כדי להגשים את החזון הזה," הוא סיכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה