השוק

רשת המסעדות נכנסת לפשיטת רגל: קורסת תחת החובות וסוגרת סניפים

זכיינית גדולה של סאבוויי נקלעה לקשיים: 48 סניפים בסכנת סגירה. לפי מסמכי בית המשפט, נכיסה וחובותיה נעים בין מיליון ל-10 מיליון דולר. החוב הגדול ביותר נובע מתביעת המוות ברשלנות שהגישה משפחתה של מריסלה קדנה, מנהלת בת 43 שנורתה למוות על ידי חברה לשעבר מחוץ לאחד הסניפים
מערכת ice |  3
רשת המבורגרים (צילום shutterstock)
חברת River Subs LLC, מפעילה גדולה של סניפי רשת הכריכים המפורסמת בעולם, סאבוויי בסן אנטוניו, טקסס, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. הבקשה הוגשה בעקבות הפסד במשפט על מוות ברשלנות, שהסתיים בפיצוי של כמעט 3 מיליון דולר.
החברה, המפעילה 48 מסעדות בטקסס, מבקשת לארגן מחדש את חובותיה. לפי מסמכי בית המשפט, נכיסה וחובותיה נעים בין מיליון ל-10 מיליון דולר. החוב הגדול ביותר נובע מתביעת המוות ברשלנות שהגישה משפחתה של מריסלה קדנה, מנהלת בת 43 שנורתה למוות על ידי חברה לשעבר מחוץ לאחד הסניפים.

River Subs נוסדה ב-1991 על ידי שלושה שותפים: מרתה ג'ורדן, קתי אמאטו וריק ריילי. החברה גאה בהעסקת עובדים ממיעוטים ובעלי הכנסה נמוכה, ומציינת כי 90% מהמנהלים שלה התחילו כעובדים זוטרים. בשיאה, ב-2012, הפעילה החברה 69 מסעדות. מאז נסגרו 21 סניפים בשל רוויה בשוק ומגפת הקורונה. בשנה שעברה הכנסות החברה היו פחות מ-30 מיליון דולר, והיא מעסיקה 454 עובדים.
רשת סאבוויי עצמה מתמודדת עם סגירת סניפים מאז 2015, בשל מכירות נמוכות לסניף ועלויות גבוהות. למרות סגירת כ-7,000 מסעדות בתשע השנים האחרונות, היא עדיין הרשת הגדולה ביותר בארה"ב עם כ-20,000 סניפים.
הליך פשיטת הרגל נועד לארגן מחדש את העסק, כאשר ג'ורדן ואמאטו ממשיכות לנהל אותו. המקרה מדגיש את האתגרים העומדים בפני זכיינים בתעשיית המזון המהיר, ומעלה שאלות לגבי אחריות מעסיקים לביטחון עובדיהם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לכתב
    מרי 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי אתה חושב שזה מעניין תישאל את העיראקי מה זה המשפט "אליבינה ייכפינה" אנחנו במלחמה ואתה מבלבל את המוח על סגירת מסעדות בצד השני של העולם
    סגור
  • 2.
    מעניין
    לא 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מעניין
    סגור
  • 1.
    אוי ווי
    הזללן מני יורק 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יקרים בשיט 15? לסנדביץ יש הרבה אפשרויות במחירים הללו ופחות מזה
    סגור