השוק

מזרחי טפחות מסמן את ההתחדשות העירונית: פרטים חדשים על הקרן

בנק מזרחי טפחות מקים קרן אקוויטי שתוכל להחזיר את היזמים החדשים להתחדשות העירונית; הקרן תקום בחודשים הקרובים, כאשר המועמד המסתמן הוא מנכ"ל שופרסל נדל"ן לשעבר, אורן הוד; במזרחי טפחות רוצים להכניס את המוסדיים להשקעה | פרטים חדשים על המהלך
יהודה לוינגר | 
משה לארי מנכ (צילום shutterstock, עומר שי)
בנק מזרחי טפחות מסמן את תחום ההתחדשות העירונית כמנוע מהיר ורווחי בשוק הנדל"ן, ויוצא בצעד חדש באופן ישיר מול יזמים בתחום, כאשר הדגש הוא דווקא על יזמים קטנים עד בינוניים שהתקשו עד כה לקבל מימון בנקאי מסודר. בבנק רוכבים על גל התחלות הבניה לאחר שנה קשה בנדל"ן, ומקימים קרן למימון יחד עם קרן הארבור גרופ האמריקאית.
הקרן לא תהיה קרן אשראי רגילה, אלא קרן אקוויטי, כאשר המממנים (מזרחי טפחות, הארבור גרופ וצירוף עתידי של מוסדיים) ייכנסו כמשקיעים יחד עם היזמים בהתחדשות העירונית, מה שאמור להקל על היזמים לגייס הון עצמי לפרויקטים. מי שינהל את המערכה הזו עבור מזרחי טפחות הוא אורן הוד - מנכ"ל שופרסל נדל"ן לשעבר שעזב רק לפני חודש את ענקית המזון, שהינו המועמד המסתמן לתפקיד.
הקרן החדשה של בנק מזרחי טפחות תהיה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקמת הקרן, כאמור, מגיעה על רקע נתוני הלמ"ס שהתפרסמו בימים האחרונים, בכך שברבעון הראשון של השנה נרשמו כ-16,000 התחלות בניה, נתון מעודד על רקע השנה הקשה בשוק הנדל"ן. 
יש לציין כי אמנם ברבעון הראשון של שנת 2024 החלו להבנות בישראל 15,955 דירות חדשות, המהווים, עלייה של 19.5% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2023. אולם בחינת נתוני התחלות הבנייה של דירות הנבנות במסגרת הריסה של בניינים ישנים והקמת בניינים חדשים במקומם (פרויקטי פינוי בינוי ותמ"א 38-2) מעידה שלמרות העלייה בהתחלות הבנייה הכלליות הנתח של התחלות הבנייה של פרוייקטי התחדשות עירונית מכלל התחלות הבנייה נמצא במגמת ירידה.

כך או כך, בבנק מזרחי טפחות מזהים את הפוטנציאל הגלום בהחזרת המימון ליזמים כחלק משותפות דרך קרן אקוויטי, והמהלך עתיד לצאת לדרך בחודשים הקרובים. במזרחי טפחות יוסיפו לקרן גם את המוסדיים, בקרן עם מימון המוערך במאות מיליוני שקלים. הקרן כאמור תתרכז ביזמים להתחדשות עירונית, בייחוד כאלו קטנים עד בינוניים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה