השוק

דירוג מנהלי הכסף: זה מנהל ההשקעות הטוב בחודש מאי

דירוג מנהלי הכסף מגלה שוב שהחשיפה לשווקים בחו"ל הייתה נכונה; את המחצית השניה של הטבלה תופסים המנהלים הגדולים שמטים לא מעט כסף להשקעות לא סחירות שהיתרון בהן הוא היציבות לאורך זמן
ניצן כהן | 
מנהלי ההשקעות בישראל (צילום רמי זרנגר, יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
כמה תהליכים קורים במקביל בעולם ניהול הכסף בחודשים האחרונים והם מתחילים לתת אותותיהם בתשואות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודש מאי. באופן עקרוני התשואות במאי היו חיוביות (וזה כבר טוב) אבל השאלה הגדולה היא מה יקרה במעלה הדרך, קרי לקראת סוף השנה וכאן הדעות חלוקות בין המנהלים השונים.
את ראש טבלת התשואות במסלול הכללי של קרנות ההשתלמות (אפיק שנותן מקסימום שיקול דעת למנהלי ההשקעות) תפס בית ההשקעות אלטשולר שחם שנוקט בגישה המסורתית שלו - מקסימום כסף בחו"ל.
מתחת לאלטשולר ניתן לראות את בתי ההשקעות מור, ילין לפידות ואנליסט שמחזיקות בנכסים סחירים משמעותיים בישראל והם נערכים כבר היום ליום שאחרי המלחמה. בחלק האחרון של הטבלה ניתן לראות את חברות הביטוח ושם הסיפור הוא אחר לגמרי. הסטת לא מעט כסף להשקעות אלטרנטיביות וגדולות מה שבאופן עקרוני שוחק את התשואה לטווחים הקצרים אבל אמור לייצב את התשואות לאורך זמן כך שהתנודתיות תיעלם, פחות או יותר.
אם כן, ניתן לראות שככל ששוק המניות האמריקאי מתחזק הרי שאלטשולר תמשיך להתבסס בחלקים הגבוהים של התשואות אבל אם שוק ההון הישראלי יתחיל לתפוס תאוצה, הרי שאז נראה את שאר בתי ההשקעות מצמצמים פערים ואף לוקחים את הבכורה מאלטשולר.
מי שפחות אוהב את התנודתיות הזו נמצא בחברות הביטוח שם מנסים לייצב את התשואות ברמות הגבוהות אבל לאורך זמן. המהלך הזה למעשה בתקופות טובות של שוק ההון מכניס את חברות הביטוח ללתחתית הטבלה אבל בתקופות פחות טובות, לחלקים העליונים שלה.
כך או אחרת, השכלול המשמעותי בשוק ההון מאפשר לכל אחד בכל רמת סיכון למצוא את עצמו וזה מעניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה