השוק

בהשקעה של 100 מיליון שקל: זה המהלך הענק של רשות החדשנות

חברת "QM - Quantum Machines" אשר זכתה בקול הקורא של רשות החדשנות, הודיעה על פתיחת המרכז הישראלי למחשוב קוונטי. על מימון המתקן החדשני, אשר ממוקם באוניברסיטת תל אביב, השקיעה רשות החדשנות 100 מיליון שקל

מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת QM - Quantum Machines, הספקית המובילה בעולם של מערכות שליטה ובקרה למחשבים קוונטים, שזכתה בקול הקורא של רשות החדשנות להקמת תשתית למתן שירותי מו"פ במחשוב קוונטי, הכריזה היום (שני) על פתיחת המרכז הישראלי למחשוב קוונטי
לטענת החברה, מדובר במתקן מחקר ברמה עולמית אשר יכלול שלושה מחשבים קוונטים ושירת את קהילת המחשוב הקוונטי וכן מכוני מחקר אקדמיים ומרכזי מו״פ של תעשיות מתקדמות בארץ ובעולם. אותו מרכז, ממוקם באוניברסיטת תל אביב והוא נבנה בהשקעה כוללת בסך של 100 מיליון שקל. 
על מימון הפרויקט החדש, ארש ממוקם באוניברסיטת תל אביב, אחראית רשות החדשנות. ביום שני הבא, יתקיים אירוע חניכת המרכז, במסגרת שבוע ה-AI והסייבר באוניברסיטת תל אביב. 
לצד זאת, הבהירה חברת QM - Quantum Machines, כי מדובר במרכז מיוחד שיספק נגישות לענן, זאת כדי להעניק גישה מרחוק למשתמשים לסביבת המחשוב. בנוסף, יציע המרכז testbed מתקדם המאובזר מסוגו בעולם, שיסייע לפיתוח טכנולוגיות מחשוב קוונטי חדשות.
לצד דברים אלו, החברה מציינת כי גולת הכותרת של המתקן החדשני הינה הפריסה של מערכת מאוחדת למחשוב קוונטי קלאסי, אשר פותחה על ידי Quantum Machines ו-NVIDIA
המערכת משולבת באופן הדוק עם אשכול מחשוב-על המורכב ממעבדי NVIDIA GPU, ומעבדי ARM ו-AMD, כולם מחוברים לפלטפורמות ענן של AWS המאפשרת גישה מרחוק ומינוף משאבי מחשוב ענן נוספים. 

(צילום: דימה קרמניצקי)
ד"ר איתמר סיון, מייסד משותף ומנכ"ל QM: "כשחשבנו מה יניע את המחשוב הקוונטי קדימה, הבנו שהאמצעי הוא בניית המתקן המתקדם ביותר מבחינת יכולת הפעולה, מודולריות ואינטגרציה עם HPC ועם הענן. גישת הארכיטקטורה הפתוחה שלנו תבטיח שניתן יהיה לשדרג ולהרחיב את המתקן באופן רציף כדי להישאר בחזית הטכנולוגיה, מה שיהפוך אותו למאיץ של כל האקוסיסטם בישראל ובעולם".
הערכת השוק העולמית של מחשוב קוונטי לשנת 2022 הייתה 13.67 מיליארד דולר והיא צפויה להגיע לערך של 143.44 מיליארד דולר עם גידול שנתי ממוצע מורכב של 26.5% בשנת 2032. מלבד סין, ישראל היא המדינה שמשקיעה בממוצע את האחוז הגדול ביותר מתוך התוצר המקומי הגולמי – GDP (0.082%) בנושאי מחשוב קוונטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה