השוק

סוגת בדרך להנפקה בתל-אביב? זה הצעד של בעלת רוב המניות

כשברקע עליות המחירים, קנסות ועלייה במכירות בעקבות הישארות הישראלים בארץ, פורטיסימו שוקלת את הצעדים הבאים. על-פי הדיווחים: שווי החברה יעמוד על מיליארד דולר. קרן ההשקעות הפרטית רכשה את קבוצת המזון ב-60 מיליון דולר בשנת 2019
מערכת ice | 
סוגת מייקרת מוצרים (צילום shutterstock)
סוגת בדרך להנפקה בת"א? 80% ממניות קבוצת סוגת שעוסקת בשיווק מוצרי מזון, ביניהם סוכר, אורז ועזרי אפייה שונים, שייכות לקרן ההשקעות הפרטיות פורטיסימו. על-פי דיווח אתר TheMarker היום (חמישי), הקרן נערכת להנפקה ראשונית של חלק ממניות קבוצת המזון בבורסה בתל-אביב. שאר מניות החברה (20%) שייכות לזרוע ההשקעות הראליות של בנק הפועלים. 
על-פי הדיווח, בעקבות המלחמה, נהנתה סוגת מכך שישראלים רבים נשארים בארץ וקונים את מוצריה. ייתכן כי עליה זו במכירות הינה תמריץ לקרן ההשקעות לשקילת ההנפקה. החברה המשיכה גם את המגמה של חברות נוספות במשק והעלתה גם היא את מחיריה בחודשים האחרונים.
אם תונפק החברה, ההנפקה צפויה לעמוד על שווי של כמיליארד שקל. אך נכון לעכשיו תאריך ההנפקה המדויק ואפשרות זו נבחנות על רקע תנאי השוק המשתנה והרגיש בעקבות מלחמת חרבות ברזל. למרות זאת, על-פי הדיווחים, ראשי פורטיסימו מקיימים מפגשים ראשוניים בנושא. במקביל למחשבות על הנפקה נשקלת גם עסקה פרטית. 
קרן פורטיסימו רכשה את חלקה בחברת סוגת בשנת 2019 ב-60 מיליון דולר. הקרן השלימה לאחרונה את העסקה לרכישת סלקום בשווי שוק של 2.6 מיליארד שקל. סוגת נדרשה לאחרונה לשלם קנסות בשווי 18 מיליון שקל בשל הפרה של חוק המזון וחוקים נוספים. הקנסות הוטלו על ידי רשות התחרות. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה