השוק

התרגיל של חברות הביטוח נחשף: זו האזהרה של רשות שוק ההון

חברות ביטוח שונות מעודדות את הסוכנים להציע למבוטחים לחזור לפוליסת "שקל ראשון". לאחר שהדבר נודע לרשות שוק ההון, שיגרה מכתב לאותן חברות. עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון: "הרשות רואה בחומרה ביצוע פעולות בתיק הביטוחי של המבוטח ללא שיקופן כראוי וללא התאמה לצרכי המבוטח"

מערכת ice |  1
חברות ביטוח (צילום אורן דאי, אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
לאחר שפורסם על ידי "כלכליסט" כי חברות ביטוח שונות מעודדות את סוכניה על ידי הענקת עמלה חד פעמית, להציע למבוטחים לחזור לפוליסות "שקל ראשון" - אשר אלו עשויות להיחשב כפחות משתלמות עבור חלק מהם - היום (שני) נכנסה לתמונה רשות שוק ההון באמצעות פנייה מיוחדת לאותן חברות ביטוח.
במכתב ששוגר לחברות ביטוח שונות, הזהירה רשות שוק ההון מפני אותו מעשה. במכתב ששלח עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, נכתב: "לאחרונה נודע לרשות כי קיימים מקרים בהם חברות ביטוח מציעות תגמול לסוכנים ולסוכנויות ביטוח עבור שימור של מבוטחים בפוליסות 'השקל הראשון', באופן אשר יוצר תמריץ כלכלי מובהק לבעל הרישיון בהישארותו של המבוטח בפוליסת 'השקל הראשון'". 
עוד צוין במכתב כי "הרשות רואה בחומרה ביצוע פעולות בתיק הביטוחי של המבוטח ללא שיקופן כראוי וללא התאמה לצרכי המבוטח. פעולה או אי פעולה בתיק הביטוחי שהשפעותיהן לא שוקפו נאמנה למבוטח בהתאם לצרכיו בנושא, עלולה לפגוע במבוטח ובחובות החלות על חברות הביטוח ועל סוכני הביטוח בנוגע לאופן התנהלותם מול לקוחות". 
לטענת הממונה, רשות שוק ההון מעוניינת לבדוק את תהליכי המעבר או השימור של ציבור המבוטחים בפוליסות השקל הראשון ואופן ההתאמה שלהם לצורכיהם. מלבד זאת, הממונה על רשות שוק ההון ציין כי אם יימצאו ממצאים מדאיגים בנושא, ינקטו צעדים מתאימים. 
כזכור, בתחילת החודש דווח כי הרפורמה למניעת כפל בביטוחי הבריאות נכנסה לתוקפה. מהותה של הרפורמה בנושא ביטוח הבריאות עוסקת באפשרותם של המבוטחים לעבור באופן אוטומטי מביטוח בריאות מסוג "השקל הראשון" לסוג אחר המכונה "משלים שב"ן". מבוטחים רבים יצטרכו להחליט אם הם מעוניינים להמשיך לשלם על ביטוח פרטי מורחב או לעבור לביטוח זול יותר אשר יחייב אותם לשלם על ניתוחים פרטיים דרך ביטוחי קופות החולים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לפקח יותר על סוכני הבטוח
    ציפי 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיון שהם נהנים מעמלות גבוהות הם דואגים רק לעצמם, הלקוח הוא רק אמצעי להרויח.
    סגור