בריאות

מהפכת ביטוחי הבריאות נכנסה לתוקף: רפורמה אמיתית או עבודה בעיניים?

כ-1.8 מיליון ישראלים המחזיקים בביטוח בריאות פרטי מסוג "מהשקל הראשון" ייאלצו להחליט האם הם מעדיפים להישאר בביטוח הנוכחי או לעבור ל"משלים שב"ן", במחיר מופחת של 40%. לצד היתרון הכלכלי הברור, נשאלת השאלה: האם תיפגע רמת איכות השירות הרפואי למבוטחים החדשים?
מערכת ice | 
ביטוחי בריאות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אתמול (שבת), נכנסה לתוקפה הרפורמה למניעת כפל בביטוחי הבריאות, אשר תעביר באופן אוטומטי מבוטחים אשר מחזיקים בביטוח בריאות פרטי מסוג "מהשקל הראשון" ל-"משלים שב"ן". מדובר בכ-1.8 מיליון ישראלים אשר יצטרכו להחליט האם הם ממשיכים לשלם על הביטוח הפרטי המורחב שלהם, או שיעדיפו לעבור לביטוח הזול יותר בעשרות אחוזים, ויחייב אותם לשלם על ניתוחים פרטיים דרך ביטוחי קופות החולים בלבד. אז מה היתרונות של הרפורמה ואיפה נמצא הקאץ'?
מהי מטרת הרפורמה? בקצרה, לצמצמם את כפל הביטוחים אשר משלמים מבוטחים רבים, למרות שהם זכאים להם משירותי הבריאות של קופות החולים. על פניו – נשמע מאוד מפתה, הרי אין סיבה שנמשיך לשלם יותר על  מה שמגיע לנו. עם זאת, חשוב לציין כי לא כלל הרופאים עובדים עם סוג הביטוח של קופות החולים, ולכן מעבר ל"משלים שב"ן" עשוי לפגוע בזמינות הרופאים ובאיכות השירותים הרפואיים הניתנים.
במסגרת חוק "צמצום כפל הביטוח" (שזכה לביקורת חריפה מצד בכירים בתחום) שהובילו אגף התקציבים ומשרד הבריאות, הוחלט כי החל מהיום (ה-1 ביוני 2024), מי שלא יפנה באופן ישיר לחברת הביטוח שלו ויבקש להישאר בביטוח "מהשקל הראשון", יעבור באופן אוטומטי לביטוח משלים שב"ן של קופות החולים. המעבר לביטוח מהסוג השני יוזיל את מחירו בכ-40%, בעוד מי שיישאר בביטוח הראשון עשוי אף לסבול מהתייקרות במחיר.
למרות החשש, במשרד הבריאות טוענים כי השירות שהמבוטחים יקבלו דרך השב"ן יהיה מאוד דומה לזה שקיבלו, אף על פי שמחירו יוזל משמעותית. אמנם חלק מהרופאים לא עובדים עם ביטוח זה, אך מרבית הרופאים הבכירים עובדים גם עם חברות הביטוח וגם עם קופות החולים, כך שלא צפוי להיות שינוי מהותי למטופלים. יחד עם זאת, עדיין לא ברור האם זמינות התורים תישמר שכן במידה ומאות אלפי מבוטחים יעברו לביטוח שב"ן, ההנחה ההגיונית היא שהתורים יתארכו.
בשורה התחתונה, עדיין קשה לדעת האם התמורה שנקבל תהיה זהה לזו שקיבלנו בביטוחים הפרטיים, אך מה שבטוח הוא – מי שיעבור לביטוח משלים שב"ן ישלם מחיר מופחת בהרבה ממה שהיה רגיל אליו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה