השוק

החברה הישראלית מתמזגת בעסקת ענק: שוויה קוצץ בכ-90%

חברת השבבים הישראלית פליופס והצרפתית קאלריי מתמזגות בעסקת חליפין. שתי החברות פועלות בתחום של שבבי עיבוד נתונים למרכזי נתונים. פליופס הוקמה בישראל ב-2017 על ידי ותיקים כמו אורי בייטלר ואריה מרגי, וגייסה עד כה 215 מיליון דולר מקרנות הון סיכון
מערכת ice |  1
סייבר-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
חברת השבבים הישראלית פליופס והחברה הצרפתית קאלריי הודיעו על כוונתן להתמזג בעסקת חליפין של מניות. השתיים חתמו על מכתב כוונות המפרט את עקרונות המיזוג, לאחר מגעים שנחשפו לפני כחודש, כך ע"פ פרסום בדה מרקר.
לפי התנאים המוסכמים, לאחר השלמת המיזוג יהפכו בעלי המניות של פליופס לבעלי 35% מהחברה המאוחדת, כאשר בעלי המניות של קאלריי יחזיקו ב-65% הנותרים. יחס החזקות זה עשוי להשתנות ל-60/40 עבור קאלריי/פליופס, בהתאמה, אם החברה המשותפת תשיג יעדים מוגדרים מראש.

העסקה לא תכלול תשלום במזומן, אך פליופס צפויה להביא עמה מקורות מזומנים שיספיקו להחזקת הפעילות המשותפת למשך 12 החודשים הראשונים לאחר ההשלמה. ההודעה גם ציינה כי המיזוג צפוי להציג השפעה חיובית על הכנסות ורווחיות קאלריי החל מ-2025.
עבור בעלי המניות של פליופס, העסקה מייצגת ירידה משמעותית בשווי - מכ-650-700 מיליון דולר בגיוס האחרון שלה, לשווי של 50-60 מיליון דולר בלבד במיזוג על בסיס שווי השוק הנוכחי של קאלריי, ירידה של 90% בערכה. ציפייתם היא כנראה שהמיזוג יחזק את קאלריי ויאפשר מכירת המניות במחיר גבוה יותר בעתיד.
שתי החברות פועלות בתחום של שבבי עיבוד נתונים למרכזי נתונים. פליופס הוקמה בישראל ב-2017 על ידי ותיקים כמו אורי בייטלר ואריה מרגי, וגייסה עד כה 215 מיליון דולר מקרנות הון סיכון.
לקראת חתימת הסכם סופי ייערכו בדיקות נאותות והמיזוג יידרש גם לאישורים רגולטוריים מצד קאלריי ופליופס. תקופת אקסקלוסיביות עד ה-15 ביולי תאפשר לצדדים להשלים את התהליך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אכזבה גדולה למשקיעים ולעובדים (ל"ת)
    פרדי 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור