השוק

עסקת ענק בעולם הנדל"ן: זו החברה שרכשה את השליטה במגידו

אאורה השלימה את עסקת רכישת חברת הייזום והביצוע מגידו. השליטה וזכויות הניהול הועברו לאאורה, מגידו, שנרכשה תמורת 280 מיליון שקל עם הון עצמי של 237 מיליון שקל, רשמה רווח נקי של 105 מיליון שקל ב-3 השנים האחרונות, יעקב אטרקצ׳י: ״הרכישה האסטרטגית מייצרת ערך רב לבעלי המניות שלנו כבר בטווח המידי״

מערכת ice | 
יעקב אטרקצ'י. הדמיה: בן קוטלר (צילום ראובן קפוצנסקי)
חברת אאורה השקעות, חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות, מדווחת כי השלימה את רכישת השליטה בחברה מגידו ומצפה להצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של אאורה.
יעקב אטרקצ׳י, מנכ״ל אאורה: ״הרכישה האסטרטגית של מגידו מייצרת באופן מיידי סינרגיות משמעותיות לאור כוונתנו לשלב את היכולות הפיננסיות, השיווקיות והמיתוגיות החזקות של אאורה עם היכולות יוצאות הדופן של מגידו בתחום הביצוע. למגידו 2,400 יח״ד שמרביתן בקרקעות ופרויקטים זמינים לבניה, שנרכשו במחירים היסטוריים ובקידומם טמון ערך רב".

עוד הוסיף: "לצד זאת, מגידו בונה כבר היום מרכזים מסחריים שיצטרפו למרכזים המסחריים של אאורה כזרוע המניבה תזרים שוטף. בנוסף, למגידו פעילות התחדשות עירונית עם אלפי יח״ד באזורי הביקוש, שמשלימה ותשתלב היטב עם הפעילות המשמעותית של אאורה. כמו כן, יכולות הביצוע המצוינות של מגידו, תשולבנה בפרויקטים של אאורה, תאפשר לנו יכולת תמחור טובה יותר וגם תאפשר לנו להתמודד במכרזים של רמ״י. אנו משוכנעים שהרכישה מייצרת ערך רב לבעלי המניות שלנו כבר בטווח הזמן המיידי".
אאורה רכשה את מגידו תמורת 280 מיליון שקל, 160 מיליון שקל כבר שולמו ויתרה של 120 מיליון שקל תשולם ברבעון הרביעי של 2024. דוחות מגידו יאוחדו באופן מלא לדוחות חברת אאורה החל מהרבעון השני של שנת 2024 ומגידו תישאר חברה בבעלות מלאה של אאורה. למגידו הון עצמי של 237 מיליון שקל, ויחס הון למאזן של 32%, נכון ל-31.3.2024. מרבית הפרויקטים של מגידו מציגים רווחיות גולמית של כ-30% והיא רשמה בשנים 2021-2023 רווח נקי בסך של 105 מיליון שקל. להערכת החברה, מחיר העסקה מהווה מחיר הזדמנותי ביחס להונה העצמי של חברת מגידו, וכן ביחס למחירי רכישת הקרקעות ששילמה חברת מגידו בגין הקרקעות הזמינות לבניה בטווח הקצר והבינוני.
בנוסף ליכולות הביצוע של מגידו, החברה יוזמת 18 פרויקטים (בתכנון ובביצוע) בהיקף של כ-3,000 יח״ד, חלקה של החברה כ-2,400 יח״ד, וכ-23,500 מ״ר בייזום והקמה לייעוד מסחר, תעסוקה ותעשייה. לחברה פרויקטים בפריפריה, בין היתר בצפון הארץ - בחיפה, מעלות, טבריה וג׳יסר א-זרקא ובדרום הארץ - באופקים ובני עייש. החברה פועלת בתחום ההתחדשות עירונית עם צבר של כ-3,900 יח״ד בחיפה, חדרה, כרמיאל, עפולה ואופקים.
לחברת מגידו ניסיון רב שנים, היא מתמחה בייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים למגורים ברחבי הארץ, וידועה. ברמת הבניה הגבוהה שלה - במהלך השנים בנה אלפי יח״ד וכן שטחי מסחר ותעסוקה. זרוע הביצוע שלה מחזיקה רישיון קבלן בסיווג הגבוה ביותר (ג׳5), ומוסמכת ע״פ תקן ISO 9001 של מכון התקנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה