בעולם

חברת ההפקות היפנית נכנסת לפשיטת רגל: המנהלים גרמו לקריסה

חברת Gainax היפנית ככל הנראה הגישה בקשה לפשיטת רגל לבית המשפט המחוזי בטוקיו, כסיבה לפשיטת הרגל מציינת החברה כי מאז 2012 בערך, הנהלת ומנהליה של גיינקס הפעילו את החברה כאילו היא רכושם הפרטי, לרבות ניהול מסעדות עם סיכויים גרועים, הקמת חברות לא מתוכננות ולקיחת הלוואות לא מובטחות 
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
Gainax הודיעה כי בקשתם לפשיטת רגל התקבלה על ידי בית המשפט המחוזי בטוקיו. Gainax, שנוסד ב-1984, הוא אולפן אנימה הידוע בעיקר בזכות עבודתו בסדרות טלוויזיה כמו Neon Genesis Evangelion ו-Nadia: The Secret of Blue Water. החברה גם הייתה מעורבת בפיתוח סדרת משחקי הווידאו Princess Maker. עוד ב-1992, חברי צוות הליבה, כולל כוכב הקולנוע שינג'י היגוצ'י, עזבו את החברה.
בנוסף, למרות הצלחת Neon Genesis Evangelion, Hideaki Anno עזב את החברה גם ב-2007, הפך לעצמאי והקים את Khara. עקב קשיים כלכליים בשנים האחרונות, Gainax העבירה זכויות יוצרים על רבים מהכותרים שלהם לחארה ולחברות אחרות.

Gainax ככל הנראה הגישה בקשה לפשיטת רגל לבית המשפט המחוזי בטוקיו ב-29 במאי, אשר אושרה מאז. כסיבה לפשיטת הרגל מציינת החברה כי מאז 2012 בערך, הנהלת ומנהליה של גיינקס הפעילו את החברה כאילו היא רכושם הפרטי, לרבות ניהול מסעדות עם סיכויים גרועים, הקמת חברות לא מתוכננות ולקיחת הלוואות לא מובטחות בעלות גבוהה. .
מצבה הפיננסי של החברה המשיך להידרדר, ועובדים רבים עזבו, מה שגרם ל-Gainax לא לחדש את פעילותה כאולפן הפקת אנימה. בשנת 2018, באישור ההנהלה דאז, הועברו מניות לאדם ללא ידע בהפקת וידאו, וב-2019 אותו אדם נעצר בגין תקיפה מינית של קטין זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל (מקור: עסקים). אינסיידר יפן). על פי הדיווחים, החברה איבדה את יכולתה לפעול לחלוטין, תוך שהיא ספגה כמות גדולה של חובות.
למרות הנסיבות הללו, סטודיו Khara סיפק לחברה תמיכת מוניטין, וחשבו שנעשו מאמצים לבנות מחדש את Gainax על ידי שיפוץ הניהול שלה. עם זאת, רבים מחברי ההנהלה לשעבר נותרו כבעלי מניות, והחברה לא הצליחה לעשות דבר בנוגע לחוב הגדול שהצטבר בניהול הקודם. במאי השנה הגישה חברת גביית חובות תביעה נגד גיינקס, שבסופו של דבר הגישה האחרונה בקשה לפשיטת רגל.
בתגובה לפשיטת הרגל של Gainax, Khara הגיב: "אנו מצטערים מאוד לראות אולפן אנימציה עם היסטוריה של כמעט 40 שנה מגיע לסוף כזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה