השוק

המשקיעים טוענים כי החברה עקצה אותם: תוכרז כחדלת פירעון?

עשרות משקיעים שטוענים כי נעקצו לכאורה על ידי איציק דהן וחברת 'קאסה אירופה' שבבעלותו, דורשים להכריז על החברה כחדלת פירעון
מערכת ice | 
תשואות (צילום shutterstock)
עשרות משקיעים שטוענים כי נעקצו בידי איציק דהן וחברת 'קאסה אירופה' שבבעלותו, דורשים להכריז על החברה כחדלת פירעון. 23 משקיעים המיוצגים על ידי עו"ד גיא סרוסי, הגישו לאחרונה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, להכריז על קאסה אירופה שבבעלות דהן כחדלת פירעון. במסגרת הבקשה, המוגשת בשלב זה נגד קאסה אירופה טוענים התובעים כי לחברה קיים חוב במצטבר, של כ-7.8 מיליון שקלים. 
הפרשה עלתה לכותרות לפני כמה חודשים בכתבת תחקיר מאת אדוה דדון ששודרה ב'חדשות 12', ובה הובאו עדויות רבות של משקיעים ששמו את מבטחם באיציק דהן ובחברת 'קאסה אירופה' שבבעלותו, תוך שהם מאמינים כי כספם יזכה לתשואות גבוהות. למשקיעים הובטח כי כספם יושקע בנכסי נדל"ן מניבים בגרמניה, אך בפועל, כלל לא ברור אם כלל הכספים שימשו ככספי השקעה, או שנעשה בחלקם לפחות שימוש שונה לחלוטין.

הסיפורים שתיארו המרואיינים בכתבה דומים זה לזה, וכוללים הבטחה לתשואה גבוהה, תוך מצגי שווא על נכסים מפוארים, העברת כספים תמורת מניות שליטה בפרויקטים השונים, ואז עיכובים והתחמקות מתמשכת מהעברת התשואה המובטחת. בהמשך, כך נטען, נקטו דהן והחברה שבבעלותו, בהתחמקויות ובעיכובים שונים ומתמשכים במענה ללקוחות, תוך מתן הבטחות שווא להחזר כספי שמעולם לא הגיע. במסגרת זו, ניתנו לחלק מהמשקיעים צ'קים דחויים, אך דהן והחברה בבעלותו ביטלו את הצ'קים, או שאלה התגלו כחסרי כיסוי, כל זאת, על פי הנטען, על מנת לעכב את החזרת כספי המשקיעים.
לדברי עו"ד סרוסי, לנוכח הפרות החוזים השיטתית, והתנהלותו השערורייתית של דהן כלפי לקוחותיו, הוגשו נגדו תלונות במשטרה, ונשלחו אליו מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. בעקבות צעדים אלו נחתם בין תשעה מהתובעים, חברי קבוצת 'יסמין', הסכם פשרה מול דהן וקאסה אירופה, במסגרתו הובטח כי דהן יעביר להם סכום כולל בסך 1.1 מיליון שקלים, בפריסה לתשלומים, למרות, שבפועל, הוא חייב להם יותר מ-1.5 מיליון שקלים. 
לדברי עו"ד סרוסי, גם בהתחייבות זו לא עמד דהן, ולאחר תקופה קצרה חדל מהעברת התשלומים שפורטו בהסכם הפשרה. לדברי עו"ד סרוסי, מעת החתימה על הסכם הפשרה ועד היום, העביר דהן לתובעים 225 אלף שקלים בלבד. לדברי עו"ד סרוסי, בידי חברי קבוצת 'יסמין' המיוצגים על ידו, קיימות המחאות אישיות של דהן, בסך כולל 737 אלף שקלים, שלא נפרעו בשל חוסר כיסוי מספיק.
מיד לאחר שידור התחקיר בטלוויזיה, הגיעו עשרות משקיעים נוספים למשרדו של עו"ד סרוסי, עם טענות דומות, לפיהן דהן וחברתו חייבים לכל אחד מהם מאות אלפי שקלים. רבים מהם הצטרפו לחברי קבוצת 'יסמין', בתביעה להכריז על דהן וחברתו כחדלי פירעון, וכך, החוב הנטען כלפיו וכלפי 'קאסה אירופה', צמח ל-7.8 מיליון שקלים. לאחרונה, כך נטען, שלח דהן לחלק גדול מהתובעים מכתבים המעידים על כך שהוא וחברתו, חדלי פירעון, תוך ניסיון לשכנע אותם לערוך "תספורת" בהשקעתם, ולקבל רק חלק קטן מכספם חזרה. 
אם לא די בכך, לדברי עו"ד סרוסי, טען דהן, כי לשם עמידה בהחזר חובותיו למשקיעים, הוא ייאלץ ליטול הלוואה בסך 3.5 מיליון יורו מהבנק. בכך, לדברי עו"ד סרוסי, דהן הודה למעשה שהוא וחברתו חדלי פירעון, ודי בהתבטאות זו כדי להורות על מתן צו להקפאת הליכים נגד החברה בשלב זה. בבקשה, שהוגשה בימים אלה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, נטען כי בשל דפוס הפעולה החוזר על עצמו, הגובל במעשי נוכלות ורמייה, קיים חשש אמיתי כי הנכסים שבגרמניה שבבעלות קאסה אירופה יוברחו, ויותירו את התובעים חסרי כל. 
במסגרת הבקשה, מתבקש בית המשפט להכריז על חברת 'קאסה אירופה' כחדלת פירעון, ומסגרת זו, יתבקש הנאמן למפות את סך כל הנכסים שבבעלות החברה, ולפעול למימושם במטרה להחזיר את חובה לתובעים. לדברי עו"ד סרוסי, לאחר קבלת הבקשה, יפעל משרדו, באמצעות אמנות בינלאומיות, על מנת לאכוף את פסק הדין בגרמניה, ולממש את הנכסים שנרכשו במדינה זו, על מנת להחזיר לפחות חלק מחוב המיליונים של דהן ללקוחותיו.
הבקשה בשם קבוצת המשקיעים אותה מייצג עו"ד סרוסי, הוגשה בימים אלה אל בית המשפט המחוזי בתל אביב. מועד הדיון בבקשה לפירוק החברה נקבע ליום 30.6.24.
תגובת איציק דהן: הוגשה בקשה ואת דברינו נמסור בבית המשפט שהוא המקום הנכון שבו יעשה הצדק ולא בתקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה