השוק

קבוצת בריל מסכמת רבעון עם עלייה במכירות וירידה ברווח הגולמי

קבוצת בריל הפועלת בשוק האופנה בישראל ומפעילה 7 רשתות אופנה והנעלה, מפרסמת את הדוחות כספיים לרבעון הראשון של 2024. לצד עלייה של 14.9% במכירות נרשמה ירידה ברווח הגולמי. כל הפרטים
מערכת ice | 
שחר תורגמן (צילום אסף לב)
קבוצת בריל, הפועלת בתחום האופנה וההנעלה בישראל, ומפעילה של הרשתות: גלי, לי קופר, ניין ווסט, נאוטיקה, טימברלנד, show/off ואימפוריום מדווחת היום (חמישי), את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה.
מחזור המכירות של הקבוצה במהלך הרבעון, נעמד ב-146 מיליון שקל, עלייה של 14.9% לעומת הנתון של התקופה המקבילה אשתקד, כ-127 מיליון שקל. ברבעון שזה עתה הסתיים, החברה רשמה ירידה בשיעור הרווח הגולמי ל-72,402 מיליון שקל. מ-52.0% בתקופה המקבילה אשתקד לכ-49.5% בתקופת הדוח. השינוי נבע בעיקר עקב מדיניות החברה להקטין מלאים אשר גדלו, בין היתר, עקב המלחמה ברבעון הרביעי של 2023 והצורך לממש מלאי בהנחות עמוקות.
כמו כן, החל גידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת אשר הסתכם בתקופת הדוח בסך של כ-15.1 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי בסך של כ-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר השינוי נובע מעליה ברווח ומהשפעת השינויים במלאי ובלקוחות.
שחר תורג'מן, יו"ר הדירקטוריון, התייחס לנתונים ומסר כי: "אנו פותחים את שנת 2024 במגמה חיובית וכעת פנינו לחיזוק מעמדה של בריל בענף האופנה על ידי קידום מהלכים מחוללי צמיחה אורגניים ושאינם אורגניים והשקעה בערוצי השיווק והמכירה. אנו מעריכים כי אירועי השנה האחרונה, לאור ועל אף המלחמה ועליית הריבית, יצרו בפנינו הזדמנויות עסקיות חדשות להתרחבות, זאת בהמשך ובהתאם לתוכנית האסטרטגית במסגרתה כבר נפתחו 17 חנויות חדשות החל מסוף שנת 2022 אשר את פירותיהן נראה באופן הדרגתי בטווח הבינוני".

יהודה אלבז, מנכ"ל החברה, התייחס לדוח ומסר: " מחזור המכירות משקף נתון שיא בשנה וחצי האחרונות עם עלייה חדה בביקושים וגידול במכירות החנויות הזהות, עלייה במכירות הסיטונאות וגידול במכירות באתרי האונליין אשר באו לידי ביטוי בשיפור ניכר בתוצאות המגזריות של פעילות 'גלי' וחברת 'SBN'. מגמת השיפור במכירות נמשכה גם לאחר מועד הדוח כך שקיימת עלייה של למעלה מ-18% במכירות הרבעון השני של שנת 2024 עד למועד פרסום הדוח, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023".  
אלבז, המשיך בדבריו והוסיף: "כפי שהצהרנו בעבר, החברה פועלת לצמצום הדרגתי של רמות המלאי ושל יתרת האשראי מהלך אשר את פירותיו ניתן לראות כבר ברבעון הנוכחי עם ירידה בהיקף המלאי של כ-6.6 מיליון שקל, ובנטרול מלאי חורף שהועבר לעונה הנוכחית בסך של כ-11 מיליון שקל, ירידה בהיקף של כ-17.6 מיליון שקל".
אלבז, סיכם את הדברים ואמר: "הפעילות של הקבוצה מבוססת רובה ככולה על הפעלת סניפים במודל של זכיינות תפעולית המהווה, בעיקר בימים אלו, יתרון משמעותי המאפשר לנו גמישות מרבית בסעיפי ההוצאות המותאמים באופן אוטומטי לרמת ההכנסות, תוך שמירה על מטה רזה ויעיל ומצבת כוח אדם נמוכה. הנתונים מתחילת השנה בהחלט מאפשרים לנו לגלות אופטימיות זהירה על אף המשך הלחימה ומלמדים על העוצמה והאיתנות של מותגי הקבוצה והכלכלה הישראלית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה