השוק

חוסר הוודאות: הדולר מזנק בכמעט 1% לרמה של 3.72 שקל

המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר בסערה כשהדולר מזנק בכמעט 1% לרמה של 3.72 שקל; בשוק המט"ח מייחסים את הזינוק בדולר לחוסר הוודאות סביב נושא המלחמה והקירבה למועד הפרישה של המחנה הממלכתי מהקואליציה
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר בסערה כשהדולר נסחר ברמה של  3.72 שקל, עלייה של קצת פחות מ-1% ביחס לשערי הסגירה של אתמול. האירו מתבסס מעל רמת ה-4 שקלים והלירה שטרלינג עולה בשיעור מתון (יחסית) של 0.3% לרמה של 4.72 שקל.
בחדרי העסקאות הגדולים מייחסים הבוקר את ההתחזקות המשמעותית של הדולר לחוסר הוודאות סביב המלחמה ולכך שמועד פרישת בני גנץ וגדי איזנקוט מהממשלה קרב.
בחדרי העסקאות אומרים כי פרישה של גנץ מהקואליציה מקרבת את הבחירות ועד שאלה יקרו הרי שכושר המיקוח של השותפות הקואליציוניות של נתניהו הולך וגדל וזה אומר פחות אחריות פיסקאלית והמשך ההתנגשות עם הממשל האמריקאי שגם הוא מתקרב לבחירות והקשב שלו למזרח התיכון הולך ופוחת.
חוסר הוודאות הזה לא עושה טוב לכלכלה, מרחיק את המשקיעים הזרים שגם כך הולכים ונעלמים מישראל ומייצרים  המון חוסר וודאות אצל המשקיעים הישראלים. "עד לפני שבוע או שבועיים היינו אופטימיים" אמר גורם בכיר בשוק ההון "היה נראה שסיום המלחמה מתקרב ומגיעים לנקודה של שחרור החטופים והתחלה של שיקום אבל כל זה נעלם בשבוע האחרון" אמר הגורם הבכיר.
נזכיר כי האג"ח הארוכות של ממשלת ישראל נסחרות בתשואה של כמעט 5.5% והתשואות של האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נמצאות ברמה הגבוהה של 4.6% (תשואות שמתקרבות לשיא השנתי שעומד על 4.7%) וזה מקשה מאוד על המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה