השוק

ביולייט חוגגת בזכות עסקת הענק: הרווח הנקי הסתכם בכ-3 מיליון שקל

חברת ביולייט מפרסמת את התוצאות הכספיות העולות מדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024. הרווח הנקי של החברה  הסתכם בכ-3 מיליון שקל, כתוצאה מגידול שווי ההשקעה בחברה המוחזקת "בלקין" בהמשך לעסקת המיזוג עם התאגיד האמריקאי Alcon

מערכת ice | 
יעקב מיכלין מנכ"ל ביולייט (צילום אהרון גדליה, shutterstock)
ביולייט מדעי החיים בע"מ, אשר פועלת בתחום המחקר, הפיתוח והמסחור של מוצרים רפואיים, מפרסמת היום (ראשון) את התוצאות הכספיות העולות מדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024. 
על פי הנתונים, הרווח הנקי של החברה  הסתכם בכ-3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי של כ-2.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. עוד עולה מהדו"ח של ביולייט מדעי החיים, כי הרווח שהתרחש במהלך הרבעון הראשון נובע מגידול בשווי ההשקעה בחברה המוחזקת בלקין בהמשך לעסקת המיזוג עם התאגיד האמריקאי Alcon.
כזכור, בתחילת חודש מאי חברת ביולייט הכריזה כי בלקין ויז'ן, המוחזקת בכ-4% ע"י ביולייט, התקשרה בהסכם מיזוג עם Alcon. במסגרת העסקה, ביולייט תכניס לכיסה כ-9 מיליון שקל אשר ישולם במזומן מיד לאחר ביצוע העסקה.
מלבד זאת, החברה תזכה לתמורה נוספת במסגרת העסקה, עד כ-10.8 מיליון דולר. על פי תנאי העסקה, אותו סכום יועבר בתשלומים עיתיים כתלות בעמידה באבני  דרך הקבועות בהסכם המיזוג בקשר עם יעדי הכנסות ממכירות שנתיות של מוצרי בלקין על ידי אלקון.
נכון לסוף הרבעון הראשון של 2024 ובהתבסס על הסכם המיזוג תוך סיוע במעריך שווי חיצוני בלתי תלוי, שווי החזקות החברה בבלקין מוערך בכ-2.4 מיליון דולר (או כ-8.7 מיליון שקל), והחברה הכירה במסגרת סעיף שערוך השקעה בחברות דרך רווח והפסד בהכנסה משערוך בסך של כ-5 מיליון שקל.
עוד עולה מהדו"ח, כי החברה גם עדכנה בדיווח הוולונטארי בעניין ההתקשרות של החברה המאוחדת דיאגנוסטיר בהסכם להחלפת מניות, גיוס הון ורישום מניות למסחר בבורסה בקנדה בשווי יעד של 33.5 מיליון דולר, כי הצדדים ממשיכים לפעול למימוש העסקה וכבר ניתנו התחייבויות של מספר משקיעים ביחס לחלק מסכום ההשקעה הנדרש. החברה מעריכה כי העסקה תושלם עד תחילת הרבעון הרביעי של שנת 2024. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה