השוק

הכנסות מימון ישיר צמחו ב-4%, הון עצמי של 1.24 מיליארד שקל

החברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון הסתכם לכ-45.6 מיליון שקל. ביקוש חזק להמחאת הלוואות. המנכ"ל ערן גולן: "מצליחים ביישום נחוש ומלא של אסטרטגיית החדירה והצמיחה שלנו ומתקדמים לעבר היעד של השגת נתח של כ-3% משוק המשכנתאות החדשות בארץ"
מערכת ice | 
ערן גולן (צילום עופר חג'יוב, shutterstock)
חברת מימון ישיר מפרסמת את תוצאותיה הכספיות, ומסכמת הבוקר (שני) את הרבעון הראשון לשנת 2024. תאגיד האשראי הצרכני מציין כי ההכנסות מפעילות מימון, נטו ברבעון הראשון צמחו בכ-4% והסתכמו לכ-249.5 מיליון שקל, לעומת כ-240.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון הסתכם לכ-45.6 מיליון שקל, לעומת כ-4.7 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-47.3 מיליון שקל בזה המקביל.
ההון העצמי המיוחס לבעלים של החברה נכון ליום 31 במרץ 2024 הסתכם לכ-1.28 מיליארד שקל, לעומת כ-1.24 מיליארד שקל נכון ליום 31 בדצמבר 2023. ההון העצמי מהווה כ-18.1% מהיקף המאזן, ולדברי החברה הגידול בהון העצמי נובע בעיקרו מהרווח שנרשם ברבעון הראשון. מימון ישיר רשמה צמיחה של כ-6% ביתרת תיק ההלוואות על מאזן החברה שהסתכמה לכ-7.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון, לעומת כ-7.4 מיליארד שקל בסוף שנת 2023.
היקף תיק המשכנתאות צמח לכ-1.4 מיליארד שקל ובמקביל נמשכה מגמת הגידול ברווח הנקי. "הנתונים מעידים על התאוששות בפעילות העסקית ובתוצאות הכספיות", מסר המנכ"ל ערן גולן. "לאחר הירידה הנקודתית שחווינו בתחילת מלחמת חרבות ברזל. ברבעון הראשון חלה עלייה מהירה בהיקף העמדת ההלוואות לרמות של טרום המלחמה, לצד צמצום משמעותי בהיקף הקפאת התשלומים ללקוחות, אשר יושם ברבעון הרביעי לאור המלחמה וגיוס המילואים הנרחב".
בשנת 2023 ביצעה החברה הקשחה בתנאי החיתום בהלוואות בכלל ובהלוואות שאינן מגובות בטוחה בפרט. להערכת החברה, מגמת השיפור בהוצאות הפסדי האשראי צפויה להימשך, בהינתן אי החמרה משמעותית של המלחמה. "אנו ממשיכים לפעול לטיוב תיק האשראי וליישם את מדיניות ההקשחה בתנאי הזכאות להלוואות", הוסיף גולן. "כתוצאה מכך, הצלחנו להפחית את שיעור הפסדי האשראי שלנו מוקדם מהצפוי לרמת היעד של 3% כבר ברבעון הראשון".
 
גולן הדגיש כי החברה גם נהנית מביקוש חזק להמחאת הלוואות גם בתקופה זו והדבר מתבטא בשיפור הרווחיות בתחום זה. "תיק המשכנתאות שלנו ממשיך להוות מנוע צמיחה עתידי, לאחר שצמח בתוך שנה אחת בכ-1 מיליארד שקל ועומד על כ-1.4 מיליארד שקל בתום הרבעון הראשון. אנו מצליחים ביישום נחוש ומלא של אסטרטגיית החדירה והצמיחה שלנו ומתקדמים לעבר היעד של השגת נתח של כ-3% משוק המשכנתאות החדשות בישראל בתוך חמש שנים".
יתרת תיק ההלוואות שהעמידה ושיווקה החברה הסתכם בכ-14.6 מיליארד שקל. החברה סיכמה כי איתנותה הפיננסית הגבוהה מאפשרת לה גמישות פיננסית משמעותית והרחבת תיק ההלוואות המאזני שלה על בסיס ההון הקיים. לדברי החברה, הקיטון ברווח הנקי נבע מעליה בהוצאות הפסדי אשראי ובהוצאות הנהלה וכלליות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה