השוק

אפריל בשוק האג"ח: 3 חברות לקחו 3 מיליארד שקל מהמשקיעים

ניתוח שעשתה חברת דירוג האשראי מעלות S&P על שוק החוב בחודש אפריל מגלה ש-3 חברות לקחו מהשוק 3 מיליארד שקל; מתחילת השנה היה זה ענף הנדל"ן שהיה דומיננטי במיוחד בשוק
ניצן כהן | 
רונית הראל בן זאב (צילום אסנת רום)
חודש אפריל היה חודש מאתגר מאוד בציבוריות הישראלית כשגולת הכותרת שלו הייתה המתקפה האיראנית הישירה על ישראל. חברת דירוג האשראי מעלות S&P ניתחה את התנהגות שוק האג"ח והמסקנה שלה היא אחת: שוק החוב ממשיך לגלות עמידות לאירועים גיאופוליטיים וכלכליים חסרי תקדים.
בניתוח כותבים האנליסטים של מעלות S&P כי "שוק החוב התאפיין גם החודש בפעילות ערה יחסית זאת למרות המתקפה מאירן, המשך רמת אי וודאות גבוהה מאוד והורדת הדירוג הריבוני של ישראל".
 
בסך הכל גייסו החברות השונות בשוק האג"ח בחודש אפריל 6 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3 מיליארד שקל בחודש הקודם ולכמיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמחצית מהסכום החודש גויס על יד שלוש הנפקות בהיקפים משמעותיים יחסית: קבוצת נכסים ובניין אשר הנפיקה כ-1.3 מיליארד שקל, קבוצת דלק הנפיקה כמיליארד שקל ובנק לאומי שביצע הנפקה בהיקף של כ-700 מיליון שקל.
עוד עולה מהניתוח של מעלות S&P כי מתחילת שנת 2024 ניכר גידול של כ-40% בהיקף ההנפקות  של הסקטור העסקי (כלל ההנפקות לא כולל ההנפקות של הבנקים) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לגידול משמעותי בהיקף ההנפקות של חברות הנדל"ן.  

בתמונה: רוני הראל בן זאב, מנכ"ל S&P מעלות.      צילום: אסנת רום
על רקע המומנטום החיובי בשוק החוב היקף הנפקות בחודשים ינואר – אפריל הסתכם בכ-27 מיליארד שקל, כאשר כ-45% מהסכום הונפק בחודש ינואר בלבד. בתקופה המקבילה אשתקד היקף הסכום שגויס הסתכם בכ-23 מיליארד שקל. "מגוון של חברות מתחומי פעילות שונים, ברמות איכות אשראי מגוונות פונות לשוק, בעיקר לטובת צרכי מיחזור חוב, כאשר סקטור הנדל"ן ממשיך להיות דומיננטי ואחראי על קרוב למחצית מהיקף ההנפקות" כותבים כלכלני מעלות S&P.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה