השוק

צ'ק פוינט אחרי הדוחות - זה מה שחושבים האנליסטים

צ'ק פוינט פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, והאנליסטים שניתחו אותם יוצאים עם מסקנות; באופנהיימר מותירים את ההמלצה למניה על 'תשואת שוק', אבל יש להם עוד טיפ למשקיעים במניה
ניצן כהן |  1
גיל שוויד, מנכ"ל צ'ק פוינט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
צ'ק פוינט היא אחת החברות היותר מעניינות בתקופה הזו בה רוסיה ממשיכה בהתקפה על אוקראינה. ומאז האסון של ה-7 באוקטובר הרי שישראל נמצאת במלחמה שאחת הזירות המרכזיות שבה, היא זירת הסייבר וכאן צ'ק פוינט כבר משחקת תפקיד משמעותי.
אם כן, בשבוע שעבר פרסמה צ'ק פוינט את הדוחות לרבעון הראשון של השנה והאנליסטים שניתחו אותם מתחילים להסיק מסקנות. השורה התחתונה בהמלצה של אופנהיימר למניית צ'ק פוינט היא של (תשואת שוק) כשבבית ההשקעות אומרים שהמחיר דווקא נוח למשקיעי ערך.
 
"צ'קפוינט (CHKP) פרסמה תוצאות מעל הצפי, עם האצה בקצב הצמיחה בהכנסות ל-6% ובהזמנות billings ל-7%, תוך שמירה על קצב צמיחה גבוה של 15% בפעילות המנויים. הנהלת החברה צופה המשך השיפור במחצית השניה של 2024, לאור שדרוג מערכות החומרה Quantum Force והתקדמות במוצרים חדשים, אך מטעמי שמרנות הותירה את תחזיותיה לשנת 2024 כולה בעינן" כותבים באופנהיימר.
"אנו מעריכים כי שמרנות במתן תחזיות משקפת את רמת התחרות הגבוהה במגזר הסייבר, לצד מגוון פתרונות מוגבל של צ'קפוינט בתחומי הענן, ובכך משמרים את המלצתנו על Perform אך מציינים את תמחורה הנמוך של מניית CHKP עבור משקיעי ערך".
באופנהיימר ממשיכים, "ברבעון הראשון 2023 הציגה צ'קפוינט הכנסות של 599 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 6%, האצה מ-4% ברבעון הקודם ומעל הקונצנזוס של 595 מיליון דולר, עם רווח נקי non-GAAP של 2.04 דולר למניה, מעל הצפי של 2.01 דולר למניה.
"שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי עמדו על 90% ו 42%, מעל הצפי. צ'קפוינט ייצרה הרבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 361 מיליון דולר, כנגד רכישת מניות עצמית של 325 מיליון דולר, בהתאם למדיניות החברה, וסיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של כ-3.04 מיליארד דולר, או 26 דולר למניה.
"תמהיל מכירות: פעילות המנויים הציגה הכנסות של 263 מיליון דולר, כ-44% מסך ההכנסות, צמיחה שנתית של 15% על רקע ביקושים גבוהים לפלטפורמת Infinity ולמוצרי Harmony לאבטחת דוא"ל. מכירות מוצרים מסורתיים רשמו ירידה של 7%, קצב ירידה מתון בהשוואה לרבעונים הקודמים, ואילו הזמנות חדשות billings צמחו בקצב שנתי של 7% לרמה של 517 מיליון דולר. הכנסות משירותים ותחזוקה הסתכמו ב-235 מיליון דולר, צמיחה של 2% בדומה לרבעונים הקודמים . צבר הזמנות RPO הציג צמיחה שנתית של 6% לרמה של 2.18 מיליארד דולר.
"הנהלת צ'קפוינט ציינה כי קיימת צמיחה דו-ספרתית בהזמנות לפלטפורמת Infinity הכוללת, האחראית על כ-13% מסך ההכנסות, ומהווה מנוע צמיחה משמעותי. בנוסף, החברה השיקה לאחרונה שדרוג מערכות חומרה Quantum Force עם ביצועים גבוהים פי 2-3 ממשפחת המוצרים הנוכחית, וצופה השפעה חיובית משדרוג מערכות לקוחותיה בשנה הקרובה.
"יחד עם זאת, החברה סיפקה תחזית דומה לקונצנזוס לרבעון הבא, הכנסות בטווח של 607-637 מיליון דולר ורווח non-GAAP של 2.10 דולר- 2.20 דולר למניה, בדומה  לקונצנזוס של 623 מיליון דולר ו-2.17 דולר למניה, והותירה את תחזיותיה לשנת 2024 כולה בעינה: הכנסות של 2.475-2.625 מיליארד דולר ורווח של 8.70 דולר עד 9.30 דולר למניה. הנהלת צ'קפוינט ציינה סביבת מאקרו משתפרת, אך עדיין מאתגרת, ורמת תחרות גבוהה.
"אנו צופים שיפור הדרגתי בפעילות צ'קפוינט לאור השקת מוצריה החדשים וצפי להשקת פלטפורמת הענן החדשה SASE לקראת סוף השנה. יחד עם זאת, אנו משמרים את המלצתנו על Perform נוכח תחרות עזה ופעילות מוגבלת של צ'קפוינט בתחומי הענן הצומחים. עם זאת, אנו מציינים את תמחורה הנמוך של מניית CHKP הנסחרת במכפיל רווח מנוטרל מזומנים של 14 ו-13 לתחזיות 2024 ו-2025, דיסקאונט עמוק לממוצע מכפילים במגזרי הטכנולוגיה, התוכנה הארגונית והסייבר, ורואים אותה כמעניינת למשקיעי ערך" מסיימים באופנהיימר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למי איכפת מה חושבים האנליסטים
    ירון 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלה בלה בלה.....
    סגור