השוק

עוד מכה כלכלית: האינפלציה מזנקת ב-0.6%, גבוהה מהתחזיות

עוד מכה כלכלית נרשמת היום כשמדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6%, גבוה מהתחזיות המוקדמות שהיו למדד של 0.5% שגם הוא נחשב לגבוה; החשש הוא שעדיין לא חילחלה הבזבזנות של הממשלה לשווקים
ניצן כהן | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
עוד מכה כלכלית שבאה מכיוון האינפלציה שמרימה ראש. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי  מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.6% בעוד התחזיות המוקדמות היו למדד שגם הוא היה גבוה בשיעור של 0.5%. הקצב השנתי של האינפלציה מתרחק מיעד יציבות המחירים והוא עומד כעת על 2.7%.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: שונות שעלה ב-3.5%, הלבשה והנעלה שעלה ב-2%, תרבות ובידור שעלה ב-1.5%, דיור שעלה ב-0.6%, בריאות שעלה ב-0.5% ותחבורה שעלה ב-0.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-3%.
 
בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.7% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 2.6%.
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אמר אתמול כי נתוני התקציב לשנת 2023 שפורסמו בשבוע שעבר הם דגל אדום מבחינת משרד האוצר – הגירעון השנתי זינק לרמה של 4.2% מהתוצר.
"חלק מההוצאות ובעיקר אלו של פיצוי העסקים ימשיכו לגדול בחודש ינואר, והגירעון התקציבי השנתי בחודשים הקרובים צפוי לכן לטפס חודש חודש. ההכנסות ממסים בחודש דצמבר היו נמוכות ב- 8.5% לעומת דצמבר שנה שעברה, נתון שמשקף ירידה בפעילות הכלכלית וכן את השפל בפעילות בנדל"ן.
"גירעונות בסדר גודל כזה הם בסופו של דבר אינפלציוניים. האוצר צפוי להעלות מסים, החל ממס על סיגריות או ביטול ההנחה על הבלו שכבר נכנסה לתוקפו, ועד להעלאה במע"מ שמתוכננת ל- 2025. גירעונות גבוהים פועלים לאורך זמן גם להחלשת השקל. בשבוע החולף השקל פוחת בכ-2% מול הדולר, זאת למרות שמדדי המניות בעולם עלו, ואמורים היו לחזק את השקל" אמר בהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה