השוק

סגן החשב הכללי באוצר: "לא צופה הורדה נוספת בדירוג האשראי"

בכנס מועדון המשקיעים של SRI אמר גיל כהן כי בזכות קשרים ארוכי שנים עם משקיעים גלובליים, ישראל מצליחה לשמור על רצף של הנפקות מאז ה-7 באוקטובר. על החלטת סוכנות מודי'ס: "אנחנו בשיח יומיומי עם חברות הדירוג, הן מתייחסות גם ליכולת הגבוהה של ישראל להחזיר חוב במטבע זר, לישראל לא חסר"
מערכת ice | 
גיל כהן סגן החשב הכללי (צילום רועי חסון)
בריאיון שקיים רו"ח חיים כהן יו"ר חברת ההחזקות רפ"ק, ומנהל תחום אשראי ומימון במועדון המשקיעים SRI, עם גיל כהן, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, אמר כהן, כי בזכות קשרים ארוכי שנים עם משקיעים גלובליים, ישראל מצליחה לשמור על רצף של הנפקות גלובליות מאז ה-7 באוקטובר שמזרימות כסף למשק הישראלי.
"גייסנו 190 מיליארד דולר מהשוק הגלובלי כדי להבטיח שלמרות סטירת הלחי הכלכלית החזקה שקיבלנו, המשק יוכל לעמוד בלחימה הממושכת", אמר כהן.  באשר לירידה בדירוג האשראי של ישראל על ידי מודי'ס, אמר גיל כהן, "אנחנו בשיח יומיומי עם חברות הדירוג העולמיות".
 
לדבריו, "זה נכון שהן משקללות בדירוג את מצב האי הוודאות שאנחנו נמצאים בו בגלל המלחמה וזה מה שהביא להורדת הדירוג, אבל אני לא צופה ירידה נוספת כי הן מתייחסות בשקלול גם לשני פרמטרים נוספים: ליכולת הגבוהה של ישראל לגייס כסף גם במצב מלחמה וליכולת הגבוהה של ישראל להחזיר חוב במטבע זר. לישראל לא חסר מטבע זר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה