ויראלי

תקציב חברי הכנסת נחשף: מי קנה עוקבים ולייקים ברשתות החברתיות?

חברי הכנסת הזכאים לתקציב "קשר עם הבוחר" החלו לנצל אותו בשבוע האחרונים, על מנת להשקיע גם בקידום אישי ופוליטי בפלטפורמות חברתיות שונות ברשת. התנועה לאיכות השלטון חושפת כי יצחק פינדרוס הוא אחד משיאני ההוצאה התקציבית עם 75,241 שקל עבור מודעות ופשקווילים. גם ברשימה: נעמה לזימי, דני דנון ועוד
מערכת ice |  1
תקציב חברי הכנסת נחשף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
חברי הכנסת הזכאים לתקציב "קשר עם הבוחר" החלו לנצל אותו בשבוע האחרונים, על מנת להשקיע גם בקידום אישי ופוליטי בפלטפורמות חברתיות שונות ברשת. נתונים חדשים שהגיעו לתנועה לאיכות השלטון והתפרסמו אמש (שלישי) ב-ynet חושפים איזה שימוש עשה כל חבר כנסת לטובת קידומו ברשת, מתקציב "קשר עם הבוחר".  
על פי הנתונים, שמתייחסים לשנת 2023, הח"כים החילוניים מעדיפים את הפלטפורמות הפופולריות (פייסבוק, טוויטר, טיקטוק) ואילו הח"כים החרדים מעדיפים פלטפורמות מסורתיות יותר, כמו מסרונים, הדפסת איגרות לחג ופשקווילים. ויש גם ח"כים יצירתיים שמעבירים חלק מתקציב "קשר עם הבוחר" לצורך קניית עוקבים ולייקים.
ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הוא אחד משיאני ההוצאה התקציבית ל"קשר עם הבוחר", עם הוצאה של 75,241 שקל עבור מודעות ופשקווילים, הדפסות ופרסומים. ח"כ נעמה לזימי (העבודה), שפעילה מאוד ברשתות החברתיות, השקיעה 67,862 שקל ברשתות החברתיות; ח"כ מיכל שיר (יש עתיד) הוציאה 58,426 שקל; ואילו יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) הוציא 55,085 שקל. 
ח"כ דני דנון (הליכוד) שמאז 7 באוקטובר מותח ביקורת על מדיניות הממשלה שילם 54,230 שקל; ואילו ח"כ גלעד קריב (העבודה) שילם 52,506 שקל. הח"כ ה"מורד" מהליכוד, אלי דלל, השקיע ברשתות החברתיות 50,292 שקל, כשחלק קטן מהסכום שולם גם עבור קניית עוקבים ברשתות החברתיות. 
מנגד, ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), השקיע בשנת 2023 רק 23,114 שקל באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) השקיע את רוב תקציב "קשר עם הבוחר" שלו בהדפסות ובפרסומים בסכום של 97,286 שקל; ח"כ יעקב אשר הוציא  (יהדות התורה) 61,782 שקל; ואילו ח"כ  אבי מעוז (נעם) הוציא 51,692 שקל.
הנתונים אינם כוללים את שרי הממשלה ואת ראשי המפלגות שמשלמים את הוצאות  הרשתות החברתיות שלהם מחשבון משרדי הממשלה או המפלגות שבראשן הם עומדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה קצת מוטה
    משה 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר פוליטיקאים מהימין ופחות מהשמאל אבל בפועל לפוליטיקאים מהימין שהם חלק מהקואליציה אמור להיות יותר סיבות להוציא כסף על פרסום כדי לפרסם הישגים וביצועים מהשמאל לעומת זאת הרוב הוא חסר תוכן ומלא באקטיביזם חסר משמעות בנוסף זה רשימה חלקית שנראה שממוצע הוצאות חברי הכנסת הוא באזור ה50 ומשהו אלף לפרסום וזה נראה שעם באמת תעלו את הרשימה יסתבר שרב הפוליטיקאים מוציאים ככה מהימין ומהשמאל
    סגור