השוק

רגעי הכרעה: הנגיד החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל מסיימת בדקות אלה את הדיון על גובה הריבית במשק וזאת כשברקע הדברים המו"מ להחזרת החטופים, מו"מ שאם יצליח ישנה את התמונה הכלכלית
ניצן כהן |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
הוועדה המוניטרית מסיימת בדקות אלה את הדיון על גובה הריבית ובדקות הקרובות יפורסמו ההחלטות. מדובר בנקודת הכרעה לא פשוטה על רקע המו"מ לעסקה שתוביל לשחרור החטופים ולהפסק אש, מו"מ שאם יצליח ישנה את התמונה הכלכלית.
נגיד בנק ישראל קיבל את ההחלטה המתבקשת והיא להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%.
בבנק ישראל כותבים בנימוקי ההחלטה כי חוסר הוודאות הגבוה מכביד על היכולת לקחת סיכונים ומעבר לכך ולמרות שהאינפלציה מתכנסת ליעד הרי שמחירי הדירות חוזרים לעלות ועלולים ללחוץ את המחירים כולם למעלה. 
"הפעילות הגיאופוליטית התגברה, ומשתקפת ברמה גבוהה יחסית של פרמיית הסיכון של המשק. האינפלציה ב12- החודשים האחרונים התמתנה ונמצאת בתוך תחום היעד. הציפיות לאינפלציה מהמקורות השונים לשנה הקרובה עלו ונמצאות בסביבת הגבול העליון. מאז החלטת המדיניות הקודמת השקל נחלש מול הדולר בכ-2.7% מול האירו בכ-2.6% ובמונחי השער הנומינלי האפקטיבי בכ-2.3%.
"התוצר התכווץ ברביע האחרון של שנת 2023 ב-5.6% ביחס לרביע השלישי ובסיכום השנה צמח התוצר בקצב של 2% זאת בהתאמה לתחזית חטיבת המחקר מינואר. 2024 חטיבת המחקר מעריכה כי התוצר יצמח בשנת 2024 ב-2% ובשנת 2025 ב-5% לנוכח המלחמה התחזית מאופיינת ברמה גבוהה של אי ודאות.
"בשוק הדיור חלה עליה במחירי הדירות בחודשיים האחרונים. סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3% וקצב העלייה השנתי המשיך להתמתן והגיע ל.2.6%- המגבלות וקשיי הפעילות בענף נוכח המלחמה התמתנו אך עדיין משמעותיים" כותבים חברי הוועדה המוניטרית בנימוקי ההחלטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החלטה אומללה
    כלכלן בכיר לשעבר 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההחחטה תוסיף שמן למדורת האינפלציה
    סגור