השוק

מותג השוקולד הישראלי יוצא לגיוס במיליונים: ישתלט על השוק?

בפעם השנייה, מותג השוקולד הטבעוני פנדה יוצא לגיוס השקעות המונים במטרה להמשיך את צמיחתו בשוק האמריקאי
מערכת ice |  2
שוקולד פנדה (צילום אורי ברקת)

שוקולד פנדה, מותג השוקולד הטבעוני והישראלי שמיוצר במפעל בקיבוץ גבע, יוצא בימים הקרובים לגיוס השקעות המונים זו הפעם השנייה, בפלטפורמת השקעות ההמונים Fundit כזכור, בשנת 2021, לקראת הפריצה לשוק הקמעונאות האמריקאי, פנדה יצאה לקמפיין השקעות המונים כאשר בתוך שבוע גויסו 6.5 מיליון שקלים - אחד מקמפיינים הגדולים והמהירים ביותר בישראל עד היום. ב-2022, גם קבוצת משקיעים פרטיים אמריקאים הצטרפה למעגל המשקיעים בפנדה והשקיעה 3 מיליון דולר בחברה.

שוקולד פנדה משווק בארה"ב בשם 7th Heaven ורשם את ההשקה המוצלחת ביותר בשוק האמריקאי בקטגוריית השוקולד הטבעוני, עם קצב מכירות גדול פי 3 בשלושת החודשים הראשונים ביחס למתחרה המוביל. לאחר הכניסה לרשתות קמעונאיות מובילות (700 נקודות מכירה בצפון-מזרח ארה"ב) ולאחר ההשקה המצליחה, פנדה פונה שוב לקהילת המשקיעים ולציבור כדי לגייס את המשאבים הנדרשים להמשך הצמיחה וההתבססות בשוק האמריקאי. החברה תמנף את הגיוס בכדי לבנות מותג שמוכר בעשרות מיליוני דולרים בשנה.
 



לדברי דניאל ואליה ברקת מייסדי שוקולד פנדה: "לפני קצת יותר משנתיים, העזנו להכריז בקול רם על חלום גדול שיש לנו להביא את פנדה למדפי השוק האמריקאי, הידוע כשוק קשה ותחרותי כשאין הרבה דוגמאות לחברות ישראליות שהצליחו לעשות את זה. האמנו שיש לנו מוצר ייחודי שעונה על פער אמיתי בשוק, ולשמחתנו הקהילה שלנו האמינה ביחד איתנו וגייסנו כסף במטרה להסתער על החלום קדימה. דווקא עכשיו, בתקופה מורכבת זו, אנחנו גאים במיוחד להיות חברה ישראלית שמצליחה בארה"ב וקוראים לכם להשקיע".

קמפיין השקעות המונים מאפשר לציבור לרכוש מניות בחברה פרטית. זהו מסלול של הרשות לניירות ערך, שבו המשקיע מקבל תעודת בעל מניות ונחשב כמשקיע בחברה כמו בכל מסלול השקעה אחר. שוק השוקולד בארה"ב הוא שוק של 18 מיליארד דולר. במאה השנים האחרונות השוק נשלט בידי אותן 5 חברות: הרשיז, מונדליז, פררו, מארס ונסטלה. למרות שמדובר בשוק שלא השתנה המון במשך שנים רבות, אנחנו עדים בעשור האחרון לצמיחה משמעותית של מותגים צעירים שמצליחים לייצר נישות חדשות בשוק.
שתי חברות בולטות בתחום שידעו לתת מענה לצורך ספציפי של קהל צרכים מוגדר הן Hu Kitchen, שפיתחה שוקולד שפונה לקהל ה"פליאו" ונמכרה למונדליז בעבור 340 מיליון דולר, . ו-s'Lily שפיתחה שוקולד מופחת סוכר/ללא סוכר ונמכרה להרשיז בעבור 425 מיליון דולר, גם חברות שבחרו להישאר פרטיות כמו Square Day-Mid ו Unreal הצליחו להגיע להיקפי מכירות של עשרות מיליוני דולרים בשנה
תחום המזון מהצומח בארה"ב ממשיך לצמוח במהירות - עם צמיחה שנתית של 8% והיקף מכירות של 8 מיליארד דולר ב-2022, וחדירה ל-60% ממשקי הבית האמריקאים. הצמיחה מגיעה בעיקר מתחליפי חלב שמובילים את השוק - עם צמיחה שנתית ממוצעת של 11% והיקף של 15% מכלל שוק החלב! בקרב הגילאים הצעירים הנתונים אפילו יותר טובים - מה שמעיד על מגמה חזקה שתמשיך לצמוח עם חילופי הדורות
באוגוסט האחרון המותג החל לעבוד עם חברת דיפלומט בתור המפיץ בישראל - מה שבפעם הראשונה מאפשר למותג גישה להפצה לכלל השוק בישראל. כבר בחודשים הראשונים לפעילות ראינו עלייה ניכרת בנתח השוק שלנו משוק שוקולד חלב פרימיום: מ2.6%- בתחילת השנה ל4.5%- הגיוס ישמש גם לצמיחה בשוק הישראלי, כאשר המטרה היא בסופה להמשיך לגדול ולתפוס נתח משמעותי אף יותר משוק שוקולד הפרימיום בישראל.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה שוקולד טבעוני? את מה החליפו במה? (ל"ת)
    שוש 04/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שיבולת שועל וקוקוס, במקרה של פנדה
    שן מתוקה 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשוקולד חלב רגיל יש אבקת חלב. בשוקולד טבעוני מחליפים אותה בחומרים שאינם מהחי
    סגור