בעולם

בעקבות המשבר הדיפלומטי: ארצות הברית תחזיר לסין דובי פנדה

בעקבות המשבר הדיפלומטי בין ארה"ב וסין, סביר כי בקרוב לא יחודש חוזה השאלת דובי הפנדה בין הצדדים. התוצאה היא כי עד סוף השנה יוחזרו שלושה דובי פנדה לסין. כך עובדת השיטה העתיקה
מערכת ice | 
סין, ארה"ב (צילום shutterstock)
כבר מהמאה ה-7 לספירה סין מעניקה דובי פנדה למדינות אחרות בתור מחווה דיפלומטית. בשנים האחרונות המחווה שינתה פניה והפכה למהלך של "השאלה" לתקופה מוגבלת, שבסופה יוחזרו הדובים, וצאצאיהם אם היו, בחזרה לסין. נראה שבקרוב זה בדיוק מה שיקרה עם שלושה דובים שגרים כיום בגן חיות בבירת ארה"ב, וושינגטון. 
לפי דיווחים מעבר לים, בקרוב יסתיים חוזה ההשאלה של וושינגטון עם סין ובסוף השנה שלושת הדובים יוחזרו. כמו כן, אין צפי לכך שהחוזה בין הצדדים יוארך בפעם הרביעית. הסיבה לכך היא כמובן העובדה שהיחסים בין המדינות לא מאוד חמים עכשיו.
כמו כן, לא מדובר בפעם הראשונה שסין משתמשת בדובי הפנדה האייקונים במקרים של משברים דיפלומטיים. למשל, כאשר נעלם לפני מספר שנים המטוס המלזי, היו חשדות למעורבות של סין בנושא. על כן, המדינה לא הסכימה להעביר למלזיה דובי פנדה. מנגד, מחקר שנעשה בנוגע ל"מדיניות דובי הפנדה", מצא כי סין נוטה להשאיל את הדובים למדינות שעימן יש לה יחסי מסחר.
למשל, מדוע באדינבורו ישנם דובי פנדה ובלונדון אין? ובכן כי לזו הראשונה יש הסכמים עם סין בתחום הנפט, בעוד שעם לונדון אין לה. כיום חיים דובי פנדה מושאלים בגרמניה, רוסיה, דובאי, אוסטרליה ועוד.
יש לציין כי ההשאלה מסין לא באה בזול. על פי הערכות, כל מדינה שמקבלת דוב פנדה משלמת כמיליון דולר פר דוב לסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה