השוק

נתן חץ מציג: ירידת שווי נכסים של 2.6 מיליארד שקל

אלוני חץ פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לשנת 2023 מהם עולה תמונה לא פשוטה של ירידת שווי נכסים של 2.6 מיליארד שקל; חץ מנסה לתגמל את המשקיעים ומכריז על דיווידנד בשנה הבאה אבל מצבת פירעונות האג"ח שלו מאתגרת במיוחד
ניצן כהן | 
נתן חץ אמות (צילום יחצ, פלאש 90)
אלוני חץ שבשליטת איש העסקים נתן חץ פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לשנת 2023 מהם עולה תמונה לפיה שווי הנכסים של החברה ירד בלא פחות מ-2.6 מיליארד שקל. חץ שנהנה ממוניטין טוב מאוד בשוק ההון הודיע כי בשנת 2024 יחלק דיווידנדים לא רעים אבל מצבת פירעונות האג"ח שלו תכביד מאוד על התוכנית העסקית.
אם כן, מנתוני החברה עולה התמונה הבאה: ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשנת 2023 בכ-2.4 מיליארד שקל, לעומת כ-281 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההפסד בשנת 2023 נבע בעיקרו מהפסדי שערוך של כ-2.6 מיליארד שקל, שהושפעו בעיקר מעליית שיעור היוון נדל"ן להשקעה בבריטניה ובארה"ב בעקבות עליית שיעור הריבית ארוכת הטווח.
 
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות בשנת 2023 הסתכם בכ-600 מיליון שקל, לעומת כ-613 מיליון שקל בתקופה המקבילה מתחילת שנת 2023 ועד מועד פרסום הדוח השקיעה החברה בחברות המוחזקות כ-585 מיליון שקל, מתוכם כ-326 מיליון שקל בשנת 2023
ההון העצמי למניה על בסיס NAV  סחיר (לפני מיסים נדחים) להיום עומד על 40 שקל, שיעור המינוף נכון להיום על בסיס ה-NAV הסחיר עומד על כ-45.5%.
נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ מסר: "אנו מסכמים שנה של אתגרים ושינויים בטריטוריות השונות בהן אנו פועלים. בשנת 2023 המשכנו לפעול לפיתוח החברה ולחיזוקה, ובכוונתנו להמשיך ולקדם את תוכניותיה העסקיות של החברה, תוך שמירה על רמות מינוף נמוכות וגמישות פיננסית רחבה.
"אנו ממשיכים לפתח את תחום המשרדים שלנו ומאמינים כי במהלך השנה הנוכחית נחזה בניצני התאוששות בשווקי הפעילות. בישראל ממשיכה אמות בהקמתם של שישה פרויקטים חדשים, ובראשם פרויקט הדגל ToHa2 בת"א. בארה"ב ממשיכה Carr בטיוב תיק נכסי המשרדים שלה, ואף החלה באחרונה לבחון את מימוש האסטרטגיה של כניסה לתחום המגורים להשכרה. בבריטניה פועלת BE להגדיל משמעותית את זכויות הבנייה בנכסיה ולפעול לפיתוח הפרויקטים היזמיים שבכוונתה להקים בעשור הקרוב.
"אנו מזהים עלייה בשיעור החזרה לעבודה במשרדים וביקוש ער לבנייני Trophy כמו אלו שאנו מפתחים. להערכתנו, צפויה שנת 2024 להביא עמה סימנים של התייצבות בשוקי הפעילות והזדמנויות חדשות עבור החברות הבנות".
אלוני חץ אוחזת נכון להיום בחוב של כ-7 מיליארד שקל לציבור. החוב הזה בסך הכל מתומחר באופן סביר כשהסדרות השקליות שלו נסחרות בתשואה ברוטו של 5.7% ואילו החוב צמוד המדד נסחר בתשואה ממוצעת של 3.9%.
לוח הפירעונות של החוב הזה מאתגר מאוד וזה אומר שהשנה חץ אמור לפרוע למחזיקי האג"ח 53 מיליון שקל אולם החל בשנה הבאה הוא אמור לשם 789 מיליון שקל כשבשנת 2026 הוא אמור לשלם 756 מיליון שקל וככה עד לשנת 2029, אז מגיעים התשלומים לשיא של 918 מיליון שקל.
בסך הכל המשקיעים בשוק ההון מייחסים לנתן חץ אמינות גבוהה בכך שיצליח לעמוד בתשלומי האג"ח וזה מקבל ביטוי לא רק בתשואות הסבירות מאוד של החוב אלא גם בביצועים של המניה שירדה רק ב-13% מאז תחילת השנה וזה תולדה של הערכה כי חץ ככל הנראה יגייס הון במעלה הדרך ומכאן שהוא יאלץ להוריד מעט את המחיר ביחס למחירים בבורסה ומכאן הירידות במניה מאז תחילת השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה