השוק

הנשיא הרצוג סופד לבייגה שוחט: "דמות שכולה חזון ומעש"

המערכת הפוליטית סופדת לשר לשעבר, שכיהן בממשלות של רבין, פרס וברק וממקימי קיבוץ נחל עוז והעיר ערד. באחד הראיונות האחרונים התייחס לטבח של חמאס ואמר: "לא העלינו בדעתנו שיכול לקרות מה שקרה ב-7 באוקטובר, אבל לא צריך להרים ידיים" 

דוד זולדן |  1
אברהם בייגה שוחט (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
בית החולים איכילוב הודיע היום על מותו של שר האוצר לשעבר אברהם בייגה שוחט שכיהן שבממשלתם של רבין וברק, ומסר גם את הודעת ילדיו: "זכינו ואנו גאים להיות ילדים של אבא אוהב, שהיה חלוץ ומנהיג אמיתי. הוא היווה מופת ליושרה ולהתנהלות ערכית ופעל ללא לאות לבנייתה של הארץ שלנו ולהשגת שלום בר קיימא. אנו מודים למרכז הרפואי על המסירות והטיפול באבינו. היה לו אמון גדול במערכת הרפואית ובצוות של איכילוב, שליווה אותו עד רגעיו האחרונים".
נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "פטירתו של בייגה שוחט, משרת ציבור ישר ונחוש, ראש העיר המיתולוגי של ערד שהפך לשר אוצר מצטיין בממשלות ישראל, מותירה אותנו כשאנו חסרים את דמותו שכל כולה חזון ומעש, ודווקא באחת התקופות המאתגרות בתולדותינו כמדינה".
"בייגה, שצעד שנים רבות באמון ובשותפות לצידו של רה"מ יצחק רבין, לא היה איש מילים כי אם ביצועיסט חסר מנוח. מי שרצה ללמוד על פועלו היה צריך פשוט להקשיב - לקול הילדים והצמיחה בערד, לשכשוך המים המותפלים, לרכבת הקלה והמכוניות הסואנות בכביש 6, לעשייה במפעלה של אינטל, לתוצרי המהפכה בתקציבים לפריפריה ולחברה, ולעוד ועוד יוזמות שאת פירותיהן יש לזקוף בין היתר לזכותו".
עוד ציין הנשיא בהודעתו: "לפני שבועות ספורים זכינו לציין יחד איתו את השקת ספרו האוטוביוגרפי 'בין מדבר לאוצר', במעמד שהזכיר לכולנו כמה עלינו ללמוד ממנו - מהתבונה, הישירות, היושרה, והיכולת להיות ענייני ולחשוב על טובת הכלל יחד, בשותפות, ובאחריות לכלל ישראל. לעד נזכור גם את אהבת חייו - רעייתו תמה, בתו של רה"מ לוי אשכול. תנחומים למשפחתו וכל אוהביו. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל חייב היה רודף את אנשי הימין
    510 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחק חובות של מאות מליארדים למקורבים פוליטיקאי במשמעות השלילית ביותר נשיא הקרנות החדשות לחיסול מדינת ישראל הוא וגם אישתו
    סגור