בחירות 2022

האמריקאים תוקפים את נתניהו והאופוזיציה בעקבות ההתנגדות להסכם

אישור הסכם הגז עם לבנון מלהיט את הרוחות לא רק בישראל ומעורר עניין גם בוושינגטון. גורמים בכירים בממשל האמריקני עקצו את יו"ר האופוזיציה ואת שגריר ארה"ב לשעבר פרידמן מבלי לנקוב בשמם: "אמרו שיכלו להשיג הסכם טוב יותר, אך לא הצליחו". על נציגי הימין שתקפו את ההסכם: "מפצירים בהם לעבור עליו"
דוד זולדן | 
הסכם הגז עם לבנון-אילוסטרציה (צילום יחצ, pixabay)
גורמים בכירים בממשל האמריקני במתקפה על מתנגדי ההסכם ובהם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב לשעבר דייוויד פרידמן וחברי הכנסת מהימין. הביקורת רק רמזה אך האצבע שהונפה הצביעה במדויק על נתניהו, פרידמן וחברי האופוזיציה בישראל. הדברים הוטחו בעקבות ההתנגדות שהשמיעו נגד הסכם הגז וסימון הגבול הימי של ישראל מול לבנון. "אנשים אמרו שניתן היה להשיג הסכם טוב יותר לצד זה או אחר או שיכלו להשיג הסכם טוב יותר - אך כשהם היו בתפקיד הם לא השיגו הסכם טוב יותר והם לא הצליחו להגיע להסכם", אמרו הבכירים בארה"ב.
הגורמים ציינו עוד כי: "ההסכם הזה הוא לא ניצחון של צד אחד על השני. צד אחד לא מקבל יותר מהשני כי הם מקבלים כל אחד דבר אחר. זה ניצחון לישראל שמקבלת ביטחון ושגשוג כלכלי, ניצחון ללבנון שמקבלת הזדמנות לשגשוג כלכלי ותקווה. הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה לפיד ועם נשיא לבנון עאון, אף אחד מהצדדים לא רוצה עימות. הוא מונע עימות ומניח תמריצים לכל אחד מהצדדים לפתח את האינטרס של כל אחד זה לצד זה. זה לא הסכם ישיר בין הצדדים אלא באמצעות ארה"ב, אך הוא קובע גבול שיאפשר לשתי המדינות לקדם את האינטרס הכלכלי שלהם ללא עימות. זה היעד, ואם יהיו שאלות בעתיד על ההסכם או עימות שאנחנו לא מצפים לו, ארה"ב תסייע להן בדרכים דיפלומטיות לסייע ליישומו".
נתניהו אמר שמדובר בהסכם כניעה לחיזבאללה ועל כך הגיבו: "מגוון של פוליטיקאים בשתי המדינות, במיוחד מהאופוזיציה בשתי המדינות, השמיעו מגוון הצהרות על כך. אנחנו מפצירים בהם לעבור על ההסכם, לקבל תדרוך מהממשלות על הפרטים. אנחנו חושבים שכל אחד שבוחן את הנושא מנקודת מבט לא פוליטית אלא מהותית יגיע למסקנה בלתי-נמנעת ששתי המדינות עשו טוב והשיגו את רוב היעדים החשובים. ישראל חיזקה את הביטחון והיציבות שלה. יציבות במים של הים התיכון יותר חשובה לביטחון ישראל ולשגשוג הכלכלי יותר מבעבר. ככל שיתגלה גז, ישתמשו בו יותר לייצור ותעשייה בזמן של משבר גלובלי עולמי".
על הרווחים של ישראל אמרו הבכירים בוושינגטון: "ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם שלא תסבול ממשבר אנרגיה בגלל הגילויים שלה. ההסכם יאפשר לישראל לשמור על המים האלה לא רק עכשיו אלא לתקופה ארוכה בעתיד. ללבנון, מצרים, קפריסין ויוון זה יסייע בפיתוח משאבים באגן הים התיכון. זה ניצחון גדול לעם הלבנוני שסובל. למרות מה שפוליטיקאים בישראל ולבנון שלא היו חלק מהמשא ומתן אמרו, אנו בטוחים שההסכם יספק ביטחון ששתי המדינות צריכות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה