בחירות 2022

שמאלנים בעד נתניהו: מה עומד מאחורי הטרנד החדש והמוזר?

מהרגע שבו יצא לדרך מבצע "עלות השחר", החלו לצאת לאור השמאלנטרולים - שמאלנים בעד נתניהו. אז מה באמת יוצא להם מההטרלה הזאת? החוג לתקשורת

אלעד ליפשיץ |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד)
שמאלנים בעד נתניהו - אינם שמאלנים. הם טרולים, שמאלנטרולים. המגמה הזו גרמה להתפרקות הממשלה, בחסות ח"כים מגוש השמאל שהתנגדו לה, או שמראש לא תמכו בה, כאילו האלטרנטיבה של נתניהו כבר פחות גרועה בעיניהם. זה לא שמאל, זה טרול. והטרול קופץ גם עכשיו לביקור: מהרגע שבו יצא לדרך מבצע "עלות השחר", החלו לצאת לאור השמאלנטרולים.
כך למשל, קשה להאמין לפרשן "הארץ" גדעון לוי כשהוא טוען שמבצע "עלות השחר" חמור יותר ונפשע יותר מכל תיקי נתניהו. האם הוא באמת מתכוון לזה? במבט מבחוץ ניתן לקבל את הרושם שלוי פשוט מטריל. נדמה כי מציאת הזווית הבלתי צפויה כביכול, חשובה יותר ללוי מהסיטואציה - הוא לא סתם מתנגד למבצע צבאי, הוא חייב להעלות השוואה - המבצע חמור יותר מתיקי נתניהו. וסליחה, תיקון, מכל כל כל תיקי נתניהו. כך מתנסח טרול. מהיכן לקח בכלל לוי את ההשוואה לתיקי נתניהו? השמאלנטרולים מצפים שנאמין להם שאכן לדעתם ממשלת ימין הומוגנית של נתניהו-סמוטריץ-בן גביר תהיה עדינה יותר. אכן, מאוד אמין.
מותר להתנגד למבצע צבאי. לגיטימי להעלות טיעונים מכל הסוגים: אידאולוגיים, אנושיים, אסטרטגיים, מוסריים. יש בזה עניין ולעתים גם טעם. אבל לוי מייצג מגמה שאיננה שמאל בכלל, הוא משקף הטרלה. נדמה כי רבים ממי שמכנים את עצמם שמאל, הפכו באחרונה לטרול. ח"כים במרצ למשל פעלו לעתים כנגד האינטרס של הממשלה. שלא לדבר על הרשימה המשותפת שמראש התנגדה לכל אורך הדרך. אם תרצו, ההטרלה המשותפת.
 
מה יוצא להם מזה? ובכן, יוצאת מזה בולטות. בידול. א-ב של מכירות. להיות שמאלן זה לא מוכר - לפיד כבר לקח הכל, הוא נתפס כשמאל ממלכתי שכזה, ולא נותרו שאריות לאחרים. אז האחרים - כגון לוי, כגון ח"כים במרצ, כגון איימן עודה, אחמד טיבי, עופר כסיף - מתאמצים להמציא את עצמם מחדש. בהתאם לכך, הם יצרו הטרלה - מעין חיה כזו חדשה שהיא שמאל שהוא נגד השמאל ולעתים אף בעד נתניהו. חלק יתרווחו עמו בחוגים סלוניים, אחרים סתם יסייעו להפיל ממשלה שקמה בלעדיו. היידה.
גוש השמאל בישראל איננו מונה את השמאלנטרולים. הם אינם מעוניינים להיות חלק משום דבר. מבחינתם, להיות חלק זה כנראה אבדן בולטות. תתרגלו: השמאל בישראל הוא לפיד, ליברמן, מיכאלי, עבאס. זה מה שנשאר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הכול רק אנטי ביבי אין משהו אחר למכור
    בן 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משעמם נהיה
    סגור
  • 4.
    כל השמאל הוא שמאלנטרולולא מהיום! (ל"ת)
    אייבוש 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל השמאל הוא שמאלנטרולולא מהיום! (ל"ת)
    אייבוש 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא בעד נתניהו אבל לא כזה איכפת לי שיבחר כי....
    שמאלני 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנתניהו מחסל את הימין . הוא קובר את הימין להרבה שנים קדימה הוא מחסל כל אלטרנטיבה סביבו, ביום שהוא ילך , כל הימין יתפרק לעולמים
    סגור
  • 1.
    שוב הוכח שלאחר 12 שנות שלטון השמאל בראשות נתניהו...
    בן 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ספק ש 12 שנות שלטון נתניהו היו רופסות וללא אידיאולוגיה!! לא החיל ריבונות,לא פינה את חאן אל עכמר...ובעבר גם מסר את חברון, שיחרר את השייך יאסין, את יחיא סינואר...אין ספק - ביבי זה השמאל החדש!!
    סגור