דיגיטל וטק

ישראל מפתחת ChatGPT לצה"ל? "סטארט-אפ למשרד הביטחון"

על פי דיווח של הפוקס ניוז, בהוראתו של שר הביטחון יואב גלנט, תוקם מערכת בינה מלאכותית שתסייע לנטר אחר המצב ההומניטרי של רצועת עזה. המטרה: לספק מענה מהימן בזמן אמת לכוחות הביטחון, לארגוני סיוע ועיתונאים שמסתמכים על דיווחים של משרד הבריאות של חמאס. הכלים: תצלומי לווין, פרסומי עיתונות ותיעודים ברשתות
מערכת ice | 
הריסות ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
הפוקס ניוז דיגיטל מדווח כי בהוראתו של שר הביטחון יואב גלנט, משרד הביטחון עומל בחודשים האחרונים על פיתוחה של מערכת מבוססת בינה מלאכותית שתפקידה לסייע לישראל לעקוב אחר המצב ההומניטרי ברצועת הזה. המערכת מזכירה את ChatGPT ופלטפורמות AI מסוגה, מסתמכת על דיווחי ארגוני סיוע בינלאומיים, תצלומי לוויין, כתבות חדשותיות ופרסומים ברשתות החברתיות.
 
באמצעות שלל נתונים ופרסומים תפקידה של המערכת יהיה לייצר תמונה "בזמן אמת" של המצב ברצועת עזה, בה חיים כשני מיליון פלסטינים, ומעדכנת בין השאר על מערכת הבריאות העזתית, על מצב העקורים הפלסטינים ועל המזון, המים והתרופות שזמינים ברצועה. ​"מה שעשינו זה בעצם לבנות סטארט-אפ עבור משרד הביטחון", אמר אחד המפתחים ששוחח עם פוקס ניוז. 
 
בדיווח נאמר שבתחילת המלחמה הורה גלנט לפתח את המערכת, ואמר "שמדובר במלחמה של ישראל בחמאס – ולא בתושבי עזה". על פי הדיווח, גלנט רוצה לוודא שישראל אוספת כמה שיותר נתונים במטרה לבצע הערכת מצב מלאה על המתרחש בעזה. מדובר בכלי נוסף לקבלת החלטות עבור הממשל הישראלי. 
 
בנוסף, השר גלנט יוכל להשתמש במערכת בפגישות עם מנהיגים וראשי ארגונים בינלאומיים שמסייעים לפלסטינים. המערכת שמפתח משרד הביטחון תהיה זמינה לשימוש בטלפון נייד, והמפתחים אמרו ל"פוקס ניוז" שהיא תופיע באנגלית, צרפתית וערבית. לפי המפתחים המערכת תהיה כלי שימושי ומדויק למנהיגים בעולם.
 
בנוסף, ארגוני סיוע ועיתונאים שמסקרים את המלחמה, ומסתמכים פעמים רבות על דיווחים של משרד הבריאות של חמאס בעזה יוכלו להיעזר במערכת לצורך קבלת מידע מהימן. בכך, ישראל מקווה ליצור תמונה מדויקת ככל שניתן של הנעשה בשטח, ושל הצרכים ההומניטריים של העזתים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה