דיגיטל וטק

אפל מציגה: זה ה"מגה-שוק" הבא שהאייפון יכבוש

באפל לא חוששים בעקבות רבעון שני ברציפות עם ירידה בהכנסות. ביום חמישי האחרון נפתחה החנות הפיזית הראשונה של החברה בהודו ובתכנון עוד חנויות רבות במזרח-אסיה. מומחים מסבירים כי מדובר ב"מגה-שוק" הבא ובאפל מתכוונים להפוך אותו לאפיק הרווחי הבא שלהם
מערכת ice | 
אייפון (צילום pexels)
אפל השיקה השבוע חנות מקוונת בווייטנאם, בקריצה נוספת לחשיבות הגוברת של השווקים המתעוררים עבור יצרנית האייפון. הפתיחה ביום חמישי, לאחר ההשקה המתוקשרת של החנויות הפיזיות הראשונות שלה בהודו, פירושה שצרכנים בכלכלה הצומחת במהירות של דרום מזרח אסיה יוכלו לקנות כל מוצר של אפל ישירות בפעם הראשונה.
שווקים כמו וייטנאם, הודו ואינדונזיה הופכים חשובים יותר עבור אפל כאשר הצמיחה שלה בשווקים מפותחים, כולל סין, מואטת, מה שגורם לחברה להתמקד במקומות שבהם היא הייתה פחות פעילה באופן מסורתי.

במשך עשרות שנים, סין הייתה יעד מרכזי בעלייה יוצאת הדופן של אפל להפוך לחברה היקרה ביותר בעולם, ושימשה עמוד שדרה הן לייצור והן לצריכה שלה. בעוד שהמדינה נותרה מפתח לפעילותה של אפל, ענקית הטכנולוגיה מגדרת כעת את ההימורים שלה.
מנכ"ל אפל, טים קוק, הצביע על סיכוייה של החברה בכלכלות מתעוררות, וכינה אותן נקודות אור בתוצאות הכספיות של החברה. בשיחת רווחים החודש אמר קוק שהוא "מרוצה במיוחד" מהביצועים בשווקים הללו במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה.
אפל "השיגה שיאים של כל הזמנים במקסיקו, אינדונזיה, הפיליפינים, ערב הסעודית, טורקיה ואיחוד האמירויות, כמו גם מספר שיאים ברבעון הראשון, כולל בברזיל, מלזיה והודו", אמר קוק לאנליסטים.
כל זה קרה במקביל לדיווח של אפל על ירידה שנייה ברציפות בהכנסות הרבעוניות הכוללות שלה, מה שעורר חששות לגבי האטה רחבה יותר בביקושים על רקע אי הוודאות הכלכלית.
בחברה צופים כי במהלך השנים הקרובות, מדינות דרום מזרח אסיה כמו אינדונזיה, מלזיה והודו יהוו חלק גדול יותר מהעוגה עבור אפל. ההשקעה ביום חמישי חיזקה את ציפייה זו.
"אנחנו משקיעים מאמצים במספר שווקים אלה ובאמת רואים, במיוחד לאור הנתח הנמוך שלנו והדינמיקה של הדמוגרפיה... הזדמנות מצוינת עבורנו", אמר קוק במהלך השיחה עם האנליסטים.
בסיס הצרכנים של האזור מבטיח גם הוא, כאשר מספר משקי הבית בעלי הכנסה בינונית ומעלה בכלכלות כמו וייטנאם, אינדונזיה והפיליפינים צפויים לצמוח בכ-5% בשנה עד שנת 2030 ומוגדרים כ"מגה- שוק הבא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה