דיגיטל וטק

תקיפת סייבר על ישראל: "הפרעה קטנה יכולה לחולל נזק רב"

"נראה שהתוקפים מתמקדים בתשתיות קריטיות של המדינה", אומר אורן דבוסקין, מנהל מרקטינג בחברת הסייבר הישראלית מורפיסק בהתייחסות לגל מתקפות הסייבר על ישראל
מערכת ice | 
אבטחת מידע וסייבר (צילום pexels, freepik, pixabay)
אורן דבוסקין, מנהל מרקטינג בחברת הסייבר הישראלית מורפיסק, התייחס לגל מתקפות הסייבר לאחרונה, בהן מתקפת הסייבר שהשביתה את ההשקיה בשטחים חקלאיים בצפון: "גל מתקפות הסייבר שפוקד את ישראל בחודש האחרון ממשיך. זה החל במתקפת הכופרה על הטכניון, המשיך עם מתקפות ה-DDoS על אתרי האוניברסיטאות, וכעת נראה שהתוקפים מתמקדים בתשתיות קריטיות של המדינה. בשבוע שעבר, במהלך החג, דואר ישראל עבר מתקפה אשר השביתה את חלק מהשירותים".
כעת, במהלך הסופ"ש, חברת יוניטרוניקס (Unitronics) חברה ישראלית המספקת בקרי השקייה, חווה מתקפה קשה על בקרים המחוברים לאינטרנט. המתקפה גרמה לכך שמערכות השקיה של עשרות חלקאים ברחבי הארץ הושבתו. אורן דבוסקין, נציג של חברת מורפיסק עמד בקשר עם אחד ממנהלי גידולי השדה בגליל העליון. המתקפה גרמה לאיפוס התוכנה של הבקרים המחוברים לאינטרנט, ושינוי במסך הפתיחה שלהם עם הודעה מהתוקפים. כך לא ניתן להפעיל את הבקרים, והחקלאים נאלצים לפנות ליצרן כדי לבצע אתחול והשמשה מחדש. הבקרים שהיו מנותקים מהאינטרנט פועלים כשורה. נכון לכתיבת שורות אלו (יום א' 9/4 בערב), חלק ממערכות ההשקיה טרם חזרו לפעילות, וזה מהווה אירוע קשה שעדיין בטיפול. לדברי החקלאי יש פגיעה קשה בחלק מהגידולים, כולל ירקות שנשתלו רק לפני מספר ימים.
עוד הוסיף דבוסקין: "עם הידיעה על המתקפה, נציג מורפיסק חיבר בין החקלאי למערך הסייבר ולחברת incident response, הפועלים בשיתוף עם היצרן לטיפול במתקפה בשלב זה אין פרטים מדוייקים לגבי המתקפה, אך במקרים דומים של השבתת בקרי OT, דרך התקיפה הייתה דרך ממשקי הניהול של הבקרים - שהיו עם חיבור לאינטרנט אך לא מוגנים בצורה מספקת ואף עם סיסמאות ברירת מחדל של היצרן.  הדבר גם מאפשר גישה דרך האינטרנט ישירות לבקרים עצמם ובכך לחולל נזק. בעוד שמקרה הזה עלול להיתפס כשולי - יש לזכור שחקלאות מהווה חלק מהתשתיות הקריטיות של המדינה. פגיעה בגידולים חקלאיים הינה פגיעה בשרשרת המזון של המדינה. גם הפרעה קטנה יכולה לחולל נזק רב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה