דיגיטל וטק

וי כחול בפייסבוק? ה-15 דולר שתשלמו לא יגנו עליכם

טענות נגד המהלך של META לגבות כסף עבור הווי הכחול: " זה לא אומר איך זה יפסיק את ההתחזות בפייסבוק ובאינסטגרם עבור רמאים שיוצרים חשבון ולא בוחרים לשלם עבור אימות. כפי שזה נראה כעת, המודל הזה מצביע על כך שכסף הוא לב ליבו של המהלך"
מערכת ice | 
וי כחול בפייסבוק (צילום unsplash, pexels)
לפי הפרסומים האחרונים, משתמשי אינסטגרם ופייסבוק יוכלו כעת לשלם עבור ה-"וי הכחול" הנחשק כך הודיעה META. ה-וי הכחול יעלה 12 דולר בחודש למשתמשים בגרסת הדפדפן ו-15 דולר למשתמשי אייפון. בתור התחלה יבחנו את המהלך הזה בניו זילנד ובאוסטרליה.
מארק צוקרברג, מנכ"ל Meta, הסביר שהמהלך ישפר את האבטחה והאותנטיות באפליקציות המדיה החברתית. המהלך מגיע לאחר אילון מאסק, הבעלים של טוויטר, שהטמיע את מנוי הפרימיום Twitter Blue בנובמבר 2022.

התגים הכחולים הללו שימשו ככלי אימות לחשבונות בעלי פרופיל גבוה כדי לציין את האותנטיות שלהם. המנוי יעניק למשתמשים משלמים תג כחול, הגברת הנראות של הפוסטים שלהם, הגנה מפני מתחזים וגישה קלה יותר לשירות לקוחות, כך ציינו בחברת מטה באתר שלהם.
בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים למהלך: "הצעת אבטחה משופרת תמורת תשלום עשויה לסלול את הדרך לדור הבא של תשלום עבור הגנה כברירת מחדל באפליקציות שלנו. מאז ש-Twitter הסירה אימות דו-שלבי של SMS עבור חשבונות חינמיים שאינם מאומתים בטוויטר, נראה כי Meta עוקבת ביעילות אחר המהלך. בשל האבטחה וההגנה המוגבלת מאוד, הונאות כמו התחזות לחשבון נפוצות ברשתות החברתיות וגורמות לכאב ראש גם למשתמש אבל גם לחברה עצמה".
עוד נמסר: "עם זאת, הדרך שבה Meta מציעה להתגבר על הבעיה היא על ידי בקשת זיהוי נושא ממשלתי בתמורה לתג האימות. למרות שבמבט ראשון זה נשמע כמו אמצעי בטיחות, זה גורם לבעיות פוטנציאליות נוספות מכיוון שהנתונים המוחזקים האלה יזדקקו לאבטחה חזקה במיוחד בגלל הלחצים הנוספים של תוקפים שרוצים לשים עליהם את ידם".
לסיום הוסבר: "בנוסף, זה לא אומר איך זה יפסיק את ההתחזות בפייסבוק ובאינסטגרם עבור רמאים שיוצרים חשבון ולא בוחרים לשלם עבור אימות. כפי שזה נראה כעת, המודל הזה מצביע על כך שכסף הוא לב ליבו של המהלך ואת הצעת האבטחה המשופרת כתוספת בתשלום לקראת המבנה החדש, אך כיצד הצעת האבטחה המשופרת באמת עובדת בשטח, עוד נותר לראות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה