דיגיטל וטק

"נפרדתי מחבר שלי בגלל chatGPT"

"התייעצתי עם chatGPT, והוא אמר לי שבגדול לעשות מה שמרגיש לי אבל שעדיף לי להיפרד בשביל הטובה האישית שלי", כתבה בחורה, וחשפה את הטעות הגדולה מיד לאחר מכן
מערכת ice | 
chatGPT (צילום shutterstock)
בוט הבינה המלאכותית עובר מפה לאוזן ומלהיב את כל מי שמשוחח איתו. מאמרים, ידע כללי, מתכונים ואפילו עצות אישיות נשפכות על המסך בשניות מ-chatGPT החדשני.
אך לפעמים, כמו כל דבר טכנולוגי שפורץ לחיינו, הוא עלול לגרום לתקלות. "נפרדתי מחבר שלי בגלל chatGPT", כתבה סטודנטית מהאוניברסיטה העברית בקבוצת וידויים בפייסבוק. 
איך זה קרה? הבחורה מספרת כי "אני וחבר שלי היינו שנה ביחד ולאחרונה הרגשתי שזה לא זה אז התייעצתי עם chatGPT, והוא אמר לי שבגדול לעשות מה שמרגיש לי אבל שעדיף לי להיפרד בשביל הטובה האישית שלי."
ומילא העצה שקיבלה, הצעד הבא שלה היה עוד יותר בזיארי: "מפה לשם הוא ניסח את הודעת הפרידה לווצאפ ושלחתי מילה במילה את ההודעה שלו. חבר שלי עלה על זה שלא אני כתבתי כי 'זאת לא הדרך שאת מדברת בה בדרך כלל' ואחרי קצת לחץ מצידו התוודתי שהתוכנה היא זאת שכתבה את ההודעה. הוא נורא נפגע מזה ואמר שזה מזלזל ומשפיל שאחרי כל מה שעברנו ביחד בסוף רובוט נפרד ממנו. הוא חסם אותי בכל הרשתות החברתיות. עכשיו אני מתחרטת ורוצה לחזור אבל מרגישה שזה אבוד. תודה לך chatGPT הלוואי שיכבו אותך."
באופן כללי, השימוש בבינה מלאכותית הוא נושא מורכב, שמן הסתם ימשיך להתפתח ככל שהטכנולוגיה תשתפר. בעוד שיש לה פוטנציאל להרחיב את היעילות והמהירות של הפקת מאמרים, חדשות, ושליפת ידע מהירה, חשוב שהמשתמשים ישקלו בזהירות את ההשלכות החברתיות וגם האתיות של השימוש בבינה מלאכותית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה