דיגיטל וטק

החברה שגייסה 10 מיליון דולר - כדי להביא לאפס פליטות פחמן

החברה הישראלית RepAir Carbon הודיעה על גיוס 10 מיליון דולר כדי לסייע ביעד העולמי של אפס פליטות פחמן. הפתרון שפיתחה החברה מאפשר להפחית 70% מצריכת האנרגיה בהשוואה לפתרונות המוצעים בשוק
מערכת ice | 
RepAir Carbon (צילום יחצ)
RepAir Carbon, שפיתחה טכנולוגיה ללכידת פחמן דו חמצני והפחתת ריכוזו באוויר, הודיעה היום כי גייסה 10 מיליון דולר במסגרת סבב A. את הסבב הובילה קרן האקלים Extantia Capital והשתתפו בו גם Ventures , Shell Ventures , Equinor Ventures ו-Zero Carbon Capital.
בשנים האחרונות, עלתה המודעות להשפעת שינויי האקלים ואיתה הניסיון לחפש מקורות אנרגיה חלופיים ודרכים לאפס את פליטות הפחמן הדו-חמצני בתהליכים השונים. אחת הדרכים החדשניות והמתפתחות ביותר, המסייעת להפחתת ריכוז הפחמן הדו חמצני באטמוספירה היא DAC, לכידת אווירה ישירה, שצפויה עד 2050 לפנות מיליארדי טונות של גז מהאטמוספירה, במטרה לעמוד ביעד של "אפס פליטות פחמן".

עמידה ביעד שאפתני זה תדרוש התגייסות של התעשייה כולה ומציאת פתרונות יעילים, מהירים ולא מזהמים. עם זאת, כיום המשימה עדיין נמצאת רחוק מהישג היד של הענף, כשרוב הפתרונות הקיימים אינם חסכוניים באנרגיה ומתוכננים בצורה שמייקרת מאוד את האפשרות להרחיבם.
הפתרון שפיתחה RepAir דורש 70% פחות אנרגיה מרוב הפתרונות האחרים הקיימים, היות והוא פועל בטמפרטורת הסביבה ואך ורק ממקורות אנרגיה מתחדשים. יתרון נוסף של הטכנולוגיה המתקדמת טמון בכך שהיא בנויה על ידי שימוש בשכבות של תאים, בצורה מודולרית ובאופן שמאפשר להרחיבה בקלות במחיר סביר. טכנולוגית ה-DAC האלקטרוכימית של החברה, עתידה להפחית את עלות לכידת הפחמן הדו חמצני באוויר לכ-70 דולר לטון, מה שהופך אותה לחסכונית ביותר הקיימת היום בשוק, באופן משמעותי.
אמיר שיינר מנכ"ל ומייסד שותף של RepAir: "אנחנו מאושרים וגאים מאוד לקבל היום את האמון מהמשקיעים המובילים את תעשיית טכנולוגית האקלים העולמית. סבב הגיוס הנוכחי הוא עדות נוספת לפוטנציאל הסביבתי והעסקי העצום של הטכנולוגיה המתקדמת ויוצאת הדופן שפיתחנו. אנו מעריכים שעד 2050, פוטנציאל השוק של כל טכנולוגיות ה-DAC יהיה מעל לטריליון דולר".
RepAir Carbon נוסדה בשנת 2020 וזכתה בתחרות New Energy Challenge 2022, מטה החברה הראשי נמצא בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה