דיגיטל וטק

האם אייפון 14 היה טעות? ההודעה הדרמטית של אפל

יצרנית האייפון הורידה את תחזית המכירות של הסמארטפונים שלה לשנה הנוכחית פעם נוספת, וכעת היא צופה למכור השנה פחות יחידות מאשר בשנה שעברה

יאיר מור |  3
אייפון (צילום unsplash)
השנה הגרועה לתעשיית הטכנולוגיה בכלל והסמארטפונים בפרט ממשיכה, וכעת אומרים מקורות לסוכנות הידיעות בלומברג כי אפל הודיעה לקבלני הייצור של האייפון וחלקיו על הורדת יעד הייצור של המכשירים השנה מ-90 מיליון ל-87 מיליון בלבד, וגם זה "לכל היותר".
הירידה הזו נובעת, לפי המקורות, מחוסר ביקוש לשני הדגמים הבסיסיים יחסית בסדרת הסמארטפונים החדשה של החברה – אייפון 14 ואייפון 14 פלוס. חברת המחקר ג'פריז טוענת שהביקוש לדגמים הללו נמוך במיוחד בסין, שדווקא בה צפתה אפל ביקוש גבוה יותר למכשירים המעט זולים יותר.
יש לציין כי הורדת ההזמנות היא לכל הפחות השנייה השנה, לאחר שהחברה כבר הורידה את המספר מ-96 מיליון ל-90 מיליון מייד לאחר ההשקה. חברת המחקר SMBC Nikko כבר הורידה את צפי המכירות של האייפון השנה אף יותר, ל-85 מיליון יחידות בלבד – 5 מיליון, או 5.5% פחות מכפי שמכרה בשנה שעברה. בנוסף, היא לא קשורה כלל לפגיעה בקצב ייצור המכשירים במפעל הגדול ביותר פוקסקון בג'נגג'ואו, שכפי שהודיעה אפל עצמה נפגע משמעותית בשל הסגר שהוטל על העיר בשבועיים האחרונים.
מניית החברה יורדת ב-0.2% בשעות המסחר המוקדם בוול-סטריט, לאחר שגם ביום המסחר הקודם (שישי) ירדה ב-0.2%.
 
אייפון 14פרו, אפל
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לעולם לא אחליף את הטלפון הצהוב עם החוגה (ל"ת)
    ציון חמדתי 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מוצרי אפל הם גרועים עובדתית והרי למה:
    נדב גיימינג 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1. המקלדת באייפון נחותה- האוטוקורקט גרוע בכל השפות ואין לבחור את המילה הבאה מ-3 אפשרויות בעברית (יש באנגלית אבל). 2. המסך נשרט ממש בקלות, הזכוכית הקרמית לא מתקרבת לרמה של גורילה ויקטוס. 3. אין סינון של ספאם סמסים כמו שיש לגוגל מסג'ס אז הטלפון מוצף בפרסומות והודעות מפוליטיקאים. 4. השעון המעוגל נשבר בקלות כי הזכוכית מעוגלת ומספיקה מכה בפינה. השעון גם מסנוור מכל כיוון בגלל הזכוכית העגולה הזו. 6. מצלמה בולטת, חיבור הטענה ישן ולא אחיד בין כל מכשירי אפל, ויש עוד הרבה. וחשוב לציין שבעלי אייפון חושבים על הרבה פיצ'רים שהם קיימים רק אצלם, אבל למעשה כל מה שיש באייפון יש גם באנדרואיד. כן, אפילו לשלם עם הטלפון ולשלוט על המצלמה עם השעון ??.
    סגור
  • ועוד. ..
    שי 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. הקלטת שיחות מובנית 2. Tipe c 3. באיפון אפליקציות מוגבלות לאישור של אפל ועוד ועוד
    סגור