דיגיטל וטק

Waze סוגרת את השירות: האם תרגישו בחסרונו?

וויז הודיעה על סגירה של אפליקציית הבת שלה שהציעה תחבורה שיתופים - ה"Waze carpool", שהחלה את דרכה במטרה להפחית תנועת רכבים על הכביש בהתאם למגמה הירוקה העולמית. אבל ניסוי השיתפיות כשל
מערכת ice |  11
Waze
שירות הניווט Waze שבבעלות גוגל משבית את שירות הסעות הנסיעות בן שש השנים שלה, כך לפי הבלוג "The Verge".
החל מספטמבר, החברה תתחיל בתהליך של סגירת שירות ה-Carpool שלה, שהיה זמין בארה"ב, ברזיל וישראל. Waze אמרה שהיא תבדוק דרכים אחרות שבה היא יכולה לעזור לשרת את 150 מיליון הלקוחות ברחבי העולם שמשתמשים באפליקציית הניווט שלה.
"בעוד ש-Waze הייתה בעיקר אפליקציית נסיעות לפני הקורונה, היום שיעור השליחויות והנסיעות עלה על הנסיעות היומיות", אמרה החברה בהצהרה שמסרה ל-The Verge. "משמעות הדבר היא שיש לנו הזדמנות למצוא דרכים משפיעות עוד יותר להפגיש קהילה גלובלית כדי לחלוק תובנות בזמן אמת ולעזור זה לזה להתחכם בתנועה - זה מה שתמיד הפך את Waze למיוחד באמת".
Waze Carpool, שהושקה לראשונה ב-2016, התרחבה בסופו של דבר לכל 50 המדינות בארה"ב וכן לברזיל ולמדינת המוצא של Waze, ישראל. השירות היה שונה משירותי הנסיעה ב-Carpool המוצעים על-ידי Uber ו- Lyft, ככל שהוא מאפשר לנהגים לא מקצועיים להציע נסיעות לאנשים הנוסעים במסלול דומה תמורת תשלום סמלי. בשנת 2018 השיקה החברה אפליקציית קארפול עצמאית משלה.
המטרה היתה לגרום ליותר אנשים לחלוק נסיעות מתוך אינטרס לצמצם את מספר כלי הרכב החד-אדם על הכביש. Waze אמרה שהיא תשתמש ב"טכנולוגיית הניתוב המעולה" שלה כדי לעזור לנוסעים למלא מושבים ריקים במכוניות שלהם, ובתוך כך, בתקווה להפחית את מספר המכוניות על הכביש.
Waze התעקשה שזה לא עסק כדי להרוויח כסף. למרות זאת, החברה הסתמכה על שותפויות עם מעסיקים גדולים שיוכלו אז לעודד עובדים להשתמש בשירות.
השירות של Waze הסתמך על תנועה קבועה של אנשים שהולכים למשרד מדי יום, וזה השתנה מהותית כתוצאה מהמגיפה. לפי סקר שנערך לאחרונה, 35 אחוז אמרו שהם יכולים לעבוד מהבית במשרה מלאה. עוד 23 אחוז יכולים לעבוד מהבית בין יום לארבעה ימים בשבוע.
Waze אמרה שהיא תמשיך לעבוד עם ערים על אתגרי הניידות שלהן. "אנו גאים במה שהשגנו באמצעות Waze Carpool, ומודים לקהילת Carpool על שיתוף הנסיעות והעבודה המשותפת להורדת מכוניות מהכביש", הוסיפה החברה.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הפתרון דל וויז היה מעולה ומשרד התחבורה צריך לאמץ אותו
    אחד שבאמת נסע 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפתרון של וויז היה מעולה, במספר שקלים יכולת לקבל הסעה לכל. רום ובא ת להשאיר את הרכב בבית. משרד התחבורה צריך לעודד פתרון דומה במקום למחוק נתיבים שלמים לטובת מוניות
    סגור
  • 7.
    הפתרון היה יכול להיות טוב אם WAZE הייתה רצינית
    ישר אל 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתרון של תחבורה שיתופית מסוג זה צריך היה להיות מבוסס אלגוריתמיקה משובחת פירסום מאסיבי גימיקים מיוחדים (לשלב מערכת היכירויות) ואולי אפילו שיתוף פעולה מצד המדינה. עד היום האלגוריתם הניווט הרגיל של waze היה עלוב, כך שאין פלא שלא יכלו להרים כזו אופרציה. ההצלחה של waze הושגה בזכות ממשק חינני ובעיקר התראות משטרה. הממשק עצמו אמנם חינני אבל אם מישהו רוצה לעשות פעולה פשוטה כמו למשל תכנון נסיעה המורכבת ממספר עצירות הגדול מ 1, הדבר בלתי אפשרי. אלגוריתם הניווט מלא באגים למשל קרה לי לא פעם שאני עומד בצומת ו waze ממליץ לי לפנות למשל ימינה ואני חושב שהדרך הנכונה דווקא לנסוע ישר. כאשר אני עובר את הצומת לא לפי הכללים שלו הוא מעדכן את זמן ההגעה ליעד מיד אחרי הצומת בהפחתה של כמות לא מבוטלת של דקות ... בקיצור Waze מפספסים בגדול. בכלל אני לא מבין למה הם מורידים את היכולת היו אנשים שעשו בה שימוש. העלות השולית של שירות כזה אמורה להיות אפסית אלא אם בגלל כשלון אלגוריתמי הם צריכים להפעיל מחשבים רבי עצמה ...
    סגור
  • 6.
    לחת טרמפ.
    ברוך 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני 30 שנה אנשים עוד לקחו טרמפיסטים באוטו. היום זו סכנת נפשות!!! אין לך מושג את מי אתה מעלה לאוטו. הקארפול נועד לכישלון מלכתחילה.
    סגור
  • מי שרשום באפליקציה מזוהה גם עם כרטיס אשראי פעיל
    ישר אל 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא כמו פעם בשום צורה. הנהג גם מרוויח כסף
    סגור
  • 5.
    יש קהילה שלמה שנסעה כל יום מבאר שבע לפארק המדע ברחובות (ל"ת)
    דוד 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    וויז? מי משתמש בוויז בכלל?
    רורחקייע 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 4
    באיזה עולם שיש בו גוגל מפות, מישהו ישתמש באפליקציה הבדואית של וויז? טוב שלא השוו בין וואצפ ל-ICQ
    סגור
  • צודק
    אא 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וויז מכוונת את המשתמשים לפי אינטרס אישי של וייז .
    סגור
  • 3.
    וויז נעשתה גרועה
    אני 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כבר לא נותנים את המסלול הקצר ביותר . לפעמים אני לא נוסע במסלול שוויז אומר ואני מגיע הרבה יותר מהר
    סגור
  • 2.
    פתרון טיפשי
    אלעד 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרעיון נחמד אבל הביצוע גרוע. אני באופן אישי לא מעוניין לבזבז את הזמן של (תמיד דורש שינוי מסלול) ולאסוף בנאדם שאני לא מכיר בנסיעה שלי. מוותר על הכסף רוצה רק להגיע מהר ובשקט. הפתרון לרכבים עם בן אדם אחד זה פשוט מאוד לשפר את התחב"צ ככה שלא יהיה פער גדול בין השניים.
    סגור
  • מסכים איתך
    אלעד 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאני נוסע מהעבודה או אל העבודה לא בא לי לשנות את המסלול בשביל מישהו זר או בכלל לשמוע עוד מישהו ברכב. מוותר על הכסף ומעדיף לעמוד בפקק בשקט.
    סגור
  • 1.
    פתרון טיפשי
    אלעד 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעיון נחמד אבל הביצוע גרוע. אני באופן אישי לא מעוניין לבזבז את הזמן של (תמיד דורש שינוי מסלול) ולאסוף בנאדם שאני לא מכיר בנסיעה שלי. מוותר על הכסף רוצה רק להגיע מהר ובשקט. הפתרון לרכבים עם בן אדם אחד זה פשוט מאוד לשפר את התחב"צ ככה שלא יהיה פער גדול בין השניים.
    סגור