דיגיטל וטק
הרפתקה חולפת: CNN פלוס ייסגר לאחר חודש
לאחר חודש ימים בלבד, CNN פלוס סוגר את שעריו ושולח הביתה מאות עובדים תוך הפסד כספי עצום של מאות מיליוני דולרים
שירות הסטרימינג CNN פלוס היה אמור להיות הבטחה גדולה: הערוץ היה אמור להצעיד את רשת החדשות הוותיקה אל עבר עידן חדש. מדובר בשירות של רשת CNN, שהתמקד בתוכן חדשותי והיה אמור להציע תוכניות ראיונות, בידור ופודקאסטים. ההנחה הייתה שבעתיד, ככל שתימשך המגמה של נטישת החיבור לכבלים, הוא יבלע לתוכו גם את רשת CNN המסורתית עצמה.
אבל ההרפתקה ניחתה אל קרקע המציאות הרבה יותר מוקדם מהצפוי. וכך המיזוג החדש מצא את דרכו בקו הסיום. המשמעות המידית היא היא פיטורים של מאות עובדים והפסד של מאות מיליוני דולרים.
CNN הוא אחד המותגים שבבעלות חברת "וורנר מדיה". עד לאחרונה, וורנר מדיה הייתה תחת הנהלת AT&T, ענקית התקשורת האמריקאית. אבל במסגרת עסקת ענק שהושלמה לאחרונה, היא מוזגה עם חברת דיסקברי העולמית. כך המותג הפך להיות "האחים וורנר דיסקברי".
אלא שההכרזה על המיזוג לא גרמה להנהלת CNN לשנות תוכניות. הם המשיכו בפיתוח השירות תוך התכווננות להשקתו בסוף מרץ 2022. מאות עובדים גויסו ומאות מיליוני דולרים הושקעו בפיתוח. לפי דיווחים, להנהלת וורנר מדיה ולהנהלת דיסקברי היה אסור לדון ביניהן בפעולות עתידיות עד השלמת המיזוג - ומכאן שלבכירי CNN לא הייתה דרך לדעת מה עמדת הנהלת דיסקברי לגבי הכיוון החדש.
אלא שההכרזה על המיזוג לא גרמה להנהלת CNN לשנות תוכניות. הם המשיכו בפיתוח השירות תוך התכווננות להשקתו בסוף מרץ 2022. מאות עובדים גויסו ומאות מיליוני דולרים הושקעו בפיתוח. לפי דיווחים, להנהלת וורנר מדיה ולהנהלת דיסקברי היה אסור לדון ביניהן בפעולות עתידיות עד השלמת המיזוג - ומכאן שלבכירי CNN לא הייתה דרך לדעת מה עמדת הנהלת דיסקברי לגבי הכיוון החדש.
בכירי דיסקברי, בהם דיוויד זאסלב, מנכ"ל דיסקברי והמנכ"ל הנכנס של האחים וורנר דיסקברי, רמזו בתקשורת כי אינם מסכימים עם אסטרטגיית השקת המוצר.
פרט לשינויים בהנהגה הבכירה, גם CNN עצמה חוותה טלטלה כפולה מספר שבועות לפני תאריך ההשקה המתוכנן של CNN פלוס. ג'ף צוקר, נשיא החברה, ואליסון גולאסט, סמנכ"לית השיווק, הודו כי ניהלו מערכת יחסים דיסקרטית, והתפטרו.
למרות זאת, CNN פלוס המשיך לדהור קדימה והושק מספר שבועות לפני השלמת המיזוג, שהוקדמה. לפי דיווחים, בשבועיים הראשונים 150 אלף מנויים נרשמו לשירות, אבל רק אלפים בודדים צפו בו על בסיס יומי. עוד דווח כי בעוד שבוורנר נתונים אלו גרמו להתלהבות, בדיסקברי תפסו אותם כחלשים, ולא האמינו שניתן לצמוח לשני מיליון משתמשים בשנה אחרי התחלה כזו.
עוד ב-
אבל המחלוקת האמיתית הייתה ברמה האסטרטגית והיעדר הסנכרון בין שתי תפיסות העולם הם אלה שגרמו לקריסתה של CNN פלוס, לאחר חודש בלבד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה